نوشته شده توسط : blogrostami

رئیس کل دادگستری استان مازندران از صدور کیفرخواست ضارب آیت الله سلیمانی خبر داد و گفت: سلامت روحی متهم در حین ارتکاب جرم طبق نظریه کمیسیون پزشکی قانونی به تایید رسیده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: در پی شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی در تاریخ ششم اردیبهشت ماه با سلاح گرم در بابلسر، پرونده با دستور ویژه رئیس قوه قصاییه، پیگیری امر در دادگستری کل استان و همراهی ضابطین مرتبط در مسیر رسیدگی قرار گرفت.

مقالات بیشتر:نکات مهم در قولنامه خانه

وی ادامه داد: ظرف مدت ۱۷ روز با اخذ شکایت اولیاء دم، ضمن تشکیل پرونده شخصیت و بازسازی صحنه جرم، نسبت به اخذ نظریه پزشکی قانونی در خصوص سلامت روحی متهم در حین ارتکاب جرم اقدام شد که نظریه صادره بدوی از سوی متهم و وکیل تسخیری وی مورد اعتراض قرار گرفت.

اکبری با اشاره به اخذ نظریه کمیسیون پزشکی قانونی در تایید نظریه بدوی دایر بر سلامت روحی متهم حین ارتکاب جرم، خاطرنشان کرد: با اخذ اخرین دفاع از متهم، تصمیم نهایی در تاریخ بیست و سوم اردیبهشت ماه دایر بر جلب دارسی اتخاذ و کیفرخواست پرونده صادر شد.

مقالات دیگر:دکتر روانشناس دولت آباد



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

وکیل مدافع توماج صالحی از برگزاری ‏جلسه بازپرسی پرونده ‎موکلش در دادسرای اصفهان در روز جاری خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، امیر رییسیان در توییتر نوشت: جلسه بازپرسی پرونده ‎توماج صالحی در دادسرای اصفهان امروز صبح برگزار شد. توماج از طریق ویدیوکنفرانس در جلسه شرکت داشت و با حضور وکلا به سوالات بازپرس پرونده پاسخ داد. امیدواریم با رفع شدن نقائص تحقیقات، پرونده هرچه سریعتر برای رسیدگی بدوی به دادگاه ارسال شود.

مقالات بیشتر:وکیل پایه یک دادگستری غرب تهران

 سید محمد موسویان دادستان اصفهان ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که توماج صالحی -خواننده رپ- به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، همکاری با دولت‌های متخاصم و تشکیل گروه‌ غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور دستگیر شد.

حجت الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز ۶ آذرماه سال ۱۴۰۱ از صدور کیفرخواست توماج صالحی به اتهام افساد فی‌الارض، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشکیل و اداره دسته‌جات غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم علیه جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت آمیز خبر داد.

مقالات دیگر:خدمات مجالس ختم تهران



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

وکیل مدافع دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا اعلام کرد ترامپ برای جلسه رسیدگی به پرونده پرداخت حق السکوت در دادگاه حاضر نخواهد شد.

ترامپ در جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی اش در دادگاه حاضر نمی‌شودبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  وکیل مدافع دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد ترامپ روز پنجشنبه برای جلسه رسیدگی به پرونده پرداخت حق السکوت در دادگاه حاضر نخواهد شد.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از نیویورک، مطابق با اسناد و مدارک دادگاه قرار بود دونالد ترامپ بامداد پنجشنبه به وقت محلی در دادگاه عالی نیویورک حاضر شود. اما گدالیا استرن وکیل وی اعلام کرد ترامپ در این جلسه دادگاه حضور پیدا نخواهد کرد.

ترامپ ماه آوریل به ۳۴ فقره جعل اسناد تجاری درجه یک در ارتباط با دخالت داشتن وی در پرداخت ۱۳۰ هزار دلار حق السکوت و رابطه پنهانی با استورمی دانیلز بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ متهم شد.

مقالات دیگر:ایمپلنت کره ای



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

وکیل توماج صالحی: پس از مراجعات مکرر، دادگاه وکالت ما را در پرونده پذیرفت؛ بلافاصله مطالعه پرونده و اقدام برای رفع بازداشت و اقدامات پزشکی و رفع محدودیت‌های ملاقات او، انجام و پرونده توماج به علت نقص تحقیقات از دادگاه به دادسرا رفت.

وکیل توماج صالحی گفت: پس از مراجعات مکرر، دادگاه وکالت ما را در پرونده پذیرفت؛ لذا بلافاصله مطالعه پرونده و اقدامات مربوطه برای رفع بازداشت و همینطور انجام اقدامات پزشکی و رفع محدودیت‌های اعمال شده برای ملاقات او، انجام شد. وکیل توماج صالحی از بازگشت پرونده توماج به علت نقص تحقیقات از دادگاه به دادسرا خبر داد.

مقالات بیشتر:وکیل پایه یک دادگستری تهران

بیوگرافی توماج صالحی از خوانندگی تا زندان و علت بازداشت

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی گفت: پس از مراجعات مکرر، دادگاه وکالت ما را در پرونده پذیرفت؛ لذا بلافاصله مطالعه پرونده و اقدامات مربوطه برای رفع بازداشت و همینطور انجام اقدامات پزشکی و رفع محدودیت‌های اعمال شده برای ملاقات او، انجام شد که کمابیش دستوراتی نیز صادر شد به طوری که توماج صالحی توانست به طور هفتگی با پدر خود ملاقات داشته باشد. از بیش از یک ماه پیش تاکنون منتظر هستیم که دادسرا نسبت به انجام دستورات دادگاه اقدام کند. حتی سه‌شنبه گذشته به ما اعلام شد که در تاریخ پنجشنبه، ۷ اردیبهشت جلسه بازپرسی برگزار خواهد شد و ما علیرغم اینکه ابلاغ به شیوه قانونی انجام نشده بود، در این روز، در محل شعبه بازپرسی حاضر شدیم که متاسفانه اعلام شد جناب بازپرس حضور ندارند و تاریخ دیگری تعیین خواهد شد و جلسه به علت عدم حضور بازپرس برگزار نشد.» از زمان بازگشت پرونده به دادسرا، مجددا به پرونده دسترسی نداریم، با توجه به عدم دسترسی وکلا به پرونده در دادسرا، نمی‌دانیم دستور دادگاه برای رفع نقص تحقیقات مربوط به کدام یک از اتهامات توماج صالحی است، اما قانونا فقط زمانی پرونده از دادگاه به دادسرا بر می‌گردد که ایراد رفع نقص گرفته شده باشد. در پرونده توماج صالحی ۵ اتهام وجود دارد. اولین اتهام، افساد فی الارض است. اتهام دوم تبلیغ علیه نظام است. اتهام سوم، همکاری با دولت متخاصم، اتهام چهارم، دعوت مردم به کشتار و اغتشاش و اتهام آخر او هم، توهین به رهبری است.»

مقالات دیگر:سرای سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

افزایش حقوق معلمان بعد از اجرای رتبه‌بندی ازدغدغه های مهمشان بوده از طرفی عبور از سد سازمان برنامه از چالشهای وزارت آموزش و پرورش، می باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دنیای معدن، برای مثال سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۱ باتوجه به افزایش ۳۸ درصدی مزد سایر سطوح مزدبگیران مشمول قانون کار، در جلسات تصمیم‌گیری با اعمال این میزان روی حقوق مستمری بگیران سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی (که تا پیش از آن یک عرف پذیرفته شده بود) مخالفت کرد. این مخالفت با وجود اعتراضات بازنشستگان و پیگیری تشکل‌های بازنشستگی کشور حدود ۶ ماه به طول انجامید تا سرانجام بازنشستگان سایر سطوح موفق شدند حرف خود را به کرسی بنشانند. در رابطه با رتبه‌بندی معلمان نیز باوجود موافقت دولت و وزارت آموزش و پرورش و تبدیل رتبه‌بندی به یک مصوبه قانونی در مجلس، مخالفت سازمان برنامه و بودجه و ریاست آن ادامه داشت. پیرامون پرونده کارگران دولت نیز باوجود آن‌که این نیرو‌ها باید مشمول افزایش ۳۸ درصدی مزد طبق قانون کار می‌شدند، اما درنهایت افزایش ۱۰ درصدی حقوق در سال گذشته مشمول آن‌ها شد و در این میان سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی تاثیرگذاری خود را داشت.

معلمان آموزش و پرورش گروهی بودند که در روز‌های پایانی عید نوروز از برخی ناهماهنگی‌ها میان دستگاه‌های اجرایی آسیب دیدند. در حالیکه اول فروردین ماه، سرپرست بانک ملی اعلام کرد که «باقیمانده حقوق اسفند ماه فرهنگیان پرداخت شده است»، اما بر اساس اعلام فعالان جامعه فرهنگی کشور بخشی از معلمان در استان‌های مختلف همچنان حقوق اسفند ماه خود را دریافت نکرده و برخی نیز علی‌الحساب دریافت کرده بودند.

مقالات بیشتر:وکیل غرب تهران

در ادامه این روند وزیر آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از فرهنگیان طی ایام عید بابت تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه از واریز فوری مبالغ رتبه‌بندی و مبالغ حقوق معوقه معلمان سخن گفت. سپس بسیاری از مبالغ واریزی در قالب چندین واریز به حساب آن‌ها واریز شد، اما هنوز سقف واریزی‌های پراکنده به حد حقوق اسفند آن‌ها نرسیده بود.

این روند ادامه داشت تا اینکه در ۱۵ فروردین ماه همزمان با اولین جلسه پس از سال تحویل ۱۴۰۲، نمایندگان مجلس در نطق‌های پیش از دستور و تذکرات شفاهی به دولت، وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه بودجه را به دلیل مسئله به وجود آمده در مورد معلمان و سابقه آن درباره سایر اقشار مورد انتقاد قرار دادند.

معین الدین سعیدی (نماینده مردم چابهار و عضو کمیسیون کشاورزی و محیط زیست) در تذکر شفاهی خود به دولت با مطرح کردن سایر اقشار معلمینی که مانند بحث رتبه‌بندی حقوق دریافت نکردند، به انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه پرداخت و گفت: علاوه بر سهل انگاری که در پرداخت حقوق فرهنگیان صورت گرفت، معلمین قرارداد کار معین ۶ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.

علیرضا سلیمی (عضو هیات رئیسه مجلس) نیز با یادآوری تعلل‌های صورت گرفته در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و سایر تعلل‌های حقوقی، گفت: دولت و مسئولان ذیربط باید با مقصران و خاطیان این موضوعات برخورد کنند. آئین نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی نیز اشکالاتی دارد، گروه‌های ارزیاب سلیقه‌ای عمل کردند لذا امیدواریم اقدامات لازم در این راستا انجام شود.

فاطمه محمدبیگی (نماینده مردم قزوین) نیز در واکنش به مسائل مطرح شده در مورد عملکرد سازمان برنامه و بودجه در مورد تخصیص منابع به آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق معلمان و رتبه‌بندی اظهار کرد: آقای رئیس جمهور! چکش عدالتتان را روی میز سازمان برنامه و بودجه فرود آورید تا کم‌کاری‌ها و کارشکنی‌های این سازمان نیز پایان یابد. عدم تخصیص عملکردی بودجه برای قوانین حیاتی ازجمله «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و «حمایت از معلولان» نشان از معضلات عمیق در سازمان برنامه و بودجه دارد.

کمال حسین‌پور (نماینده مردم پیرانشهر و سردشت) نیز پس از استعفای وزیر آموزش و پرورش گفت: چرا وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه از قبل هماهنگی‌های لازم را انجام ندادند؟ بنابراین دولت باید عزل مدیران ناکارآمد را در دستورکار خود قرار دهد تا مردم بدانند نظام جمهوری اسلامی با هیچ مدیری عقد اخوت نبسته است. آنچه اکنون مهم است و باید با جدیت پیگیری شود موضوع اعتراض فرهنگیان به شیوه نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان است چراکه ارزیابی‌ها و توزیع رتبه‌ها به درستی صورت نگرفته است و در حق بسیاری از فرهنگیان اجحاف شده لذا باید در فرآیند ارزیابی فرهنگیان بازنگری کنیم.

در جمع‌بندی سخنان مطرح شده از سوی نمایندگان، محمدباقر قالیباف (رئیس مجلس شورای اسلامی) با اشاره به اهمیت پیشنهاد تجدیدنظر در آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی با توجه به مشکل پیش آمده، اظهار کرد: قانون رتبه‌بندی با هدف حفظ جایگاه و منزلت معلمان تصویب شد. ما در اطلاعات و آمار و نوع اجرا دچار مشکل بودیم، یعنی اگر می‌خواستیم آن را اجرا کنیم، زمان لازم بود تا اطلاعات گردآوری و فایل‌ها را اصلاح کنیم که این موضوع به زمان نیاز داشت. به نظر می‌رسد دوستانمان در وزارتخانه و مجموعه سازمان برنامه و بودجه و حوزه معاونت علمی و فناوری دولت باید به این موضوع کمک کنند. هر اشکالی که در مجلس، دولت و در اجرای این قانون و در تکمیل رتبه‌بندی در اسناد باشد، به هدف اصلی ما آسیب می‌رساند، لذا باید کمک کنیم که چنین اتفاقی حتما نیفتد.

در این میان معلمان به شیوه‌ی رتبه‌بندی و پرداخت حقوق‌ها اعتراض کردند. محمدرضا نیک‌نژاد (عضو کانون صنفی معلمان تهران) با اشاره به این مطلب که «اعتراض معلمان به وضعیت پرداخت حقوق و رتبه‌بندی ناصحیح گسترده است و عدم بروز و ظهور بیرونی آن در برخی دوره‌ها نشان از فقدان اعتراض در فرهنگیان نیست» گفت: یکی از عوامل نارضایتی در میان معلمان شکاف در میان درآمد معلمان با دریافتی سایر کارکنان دولت باتوجه به سختی کار آن‌هاست. مقایسه یک معلم با یک کارمند با رتبه و مدرک تحصیلی و سابقه مشابه در سایر ارگان‌های دولتی نوعی احساس سرخوردگی در این بخش از جامعه ایجاد کرده است. این اختلاف و شکاف درآمدی از نظر درونی آزاردهنده است و از نظر بیرونی نیز معلمین فاقد شغل دوم قطعا از پس هزینه‌های زندگی خویش با این سطح از تورم برنمی‌آیند.

وی با اشاره به این مطلب که «باتوجه به اولویت‌های دولت در جریان فشار‌های اقتصادی و خارجی می‌توان دید که فشار به لایه‌های حقوق‌بگیر و مزدبگیر بسیار بیش از سایر اقشار است» تصریح کرد: حدود ۱۳ سال پیش بحث رتبه‌بندی معلمان برای اصلاح این شرایط مطرح شد و در دولت قبل طی پیچ و خم‌های فراوان تصویب نشد و در نهایت این دولت قانون مصوب مجلس را برای رتبه‌بندی اجرا کرد. به عبارت بهتر این دولت هم قصد داشت از اجرای آن شانه خالی کند، اما مدیران سازمان برنامه و بودجه در نهایت نتوانستند مقابل آن مقاومت کنند.

این فعال حقوق فرهنگیان تاکید کرد: رتبه‌بندی معلمان به صورت اسمی اجرا شد. آقای منادی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس، اظهار کرده بودند که طبق رتبه‌بندی مبلغ ۸ تا ۱۶ میلیون به حقوق معلمان افزوده می‌شد. امروز، اما ۲ تا ۵ میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه شده که در واقع خلاف مصوبه رتبه‌بندی و بسیار برای معلمان عجیب است. همین میزان افزایش تا آخرین لحظات ۲۹ اسفند نیز به معلمان ندادند. ما شاهد این بودیم که خود حقوق اسفندماه معلمان نیز به صورت دو قسطی پرداخت شد. همچنین شش ماه معوقاتی داشتیم که از دولت طلب داشتیم و سازمان برنامه بودجه باعث شد آن مبالغ نیز داده نشود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت در این زمینه دچار کمبود منابع و بودجه بوده است، جواب داد: اگر بحث کمبود بودجه مطرح بوده است، برای تمامی کارکنان و کارمندان دولت است. اما ما می‌بینیم که باقی مخارج دولت و باقی کارکنان دولت بدون کم و کسر از بودجه دولتی مصرف می‌کنند و مصرف بودجه برای سایر بخش‌ها اصلا دولت را آزار نمی‌دهد. اما وقتی به حقوق معلمان نوبت می‌رسد، اولویت‌های دولت تغییر می‌کند. آموزش و پرورش به‌عنوان یک وزارتخانه در اولویت دهم دولت هم قرار ندارد.

این معلم رسمی آموزش و پرورش تاکید کرد: عددی که رئیس سازمان برنامه و بودجه آن را درمورد معلمان اختصاص نمی‌دهد، در مجلس تایید شده و پس از طی مراحل اداری به امضا و ابلاغ دولتی رسیده و حکم آن نیز زده شده است. ۱۵ اسفند با تمام تاخیر و با تمام اعتراضات به رتبه‌های اعطا شده به معلمان، باز هم رتبه‌بندی قانون شده است. وقتی چیزی قانون شده باشد، پیش از هرچیز منابع بودجه‌ای آن در مجلس و دولت دیده شده است. برآورد بودجه‌ای همه موارد رتبه‌بندی از قبل انجام شده و منابع آن از ابتدای ۱۴۰۱ تعیین گشت.

وی با انتقاد از نوع رتبه‌بندی صورت گرفته گفت: اغلب معلمان براساس آیین نامه رتبه‌بندی باید مشمول رتبه ۳ می‌شدند. این درحالی است که از حدود یک میلیون معلم رسمی آموزش و پرورش تنها هزار و ۲۰۰ نفر دارای رتبه حداکثر یعنی رتبه ۵ شدند. خود بنده به عنوان یک معلم نزدیک ۳۰ سال سابقه دارای مدرک فوق لیسانس مرتبط که کتاب ترجمه کردم و صد‌ها مقاله رتبه ۲ شدم. بسیاری از معلمان با سابقه و تحصیل کرده ما دارای رتبه‌های حداقلی ۱ و ۲ از میان ۵ رتبه شدند!

نیک‌نژاد با اشاره به آمار‌های مربوط به رتبه‌بندی گفت: عموم معلمان یعنی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد آنان رتبه زیر ۳ داشتند یعنی مشمول رتبه‌های صفر، یک و دو بودند. به عبارت بهتر، با اجرای رتبه‌بندی به شیوه این دولت، زیر ۳.۵ میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه شده و این متوسط کمتر از آن چیزی است که دولت باید بنابر بودجه طراحی شده، به معلمان اختصاص می‌داد. یکی از فشار‌های سازمان برنامه و بودجه به وزارت آموزش و پرورش دقیقا همین بود که رتبه‌بندی به نحوی انجام شود که دولت در پرداخت حقوق راحت باشد.

محمود ایمان زاده (مسئول اسبق روابط عمومی کانون صنفی معلمان و فرهنگی بازنشسته) نیز با اشاره به فرآیند تاخیر در حقوق‌های معلمان و عدم اجرای صحیح رتبه‌بندی اظهار کرد: بسیاری از معلمان به شکل رتبه‌بندی صورت گرفته اعتراض دارند و بسیاری از دوستان ما که از نظر آیین‌نامه استاندارد رتبه‌بندی باید رتبه ۴ و ۵ داشته باشند، دارای رتبه ۲ و ۳ شدند. برای ما واضح است که ماجرا به مشکل بودجه‌ای دولت برمی‌گردد.

وی با اشاره به برخی تنگ‌نظری‌های صورت گرفته در ارزیابی وزارت آموزش و پرورش افزود: بودجه اختصاص یافته برای رتبه‌بندی معلمان که از قبل مشخص شده بود، شاید در محل‌های دیگری توسط دولت خرج و مصرف شده باشد و وقتی به آموزش و پرورش رسیدند، سعی کردند تا هزینه‌های جدیدی برای خود نتراشند.

این مسئول اسبق روابط عمومی کانون معلمان با اشاره به این مطلب که برخی معلمان مدعی رد شده رتبه صفر برای خود شدند، اظهار کرد: ممکن است در برخی مناطق و شهرستان‌ها به دلایل مختلف غیر حرفه‌ای تعداد اندکی از همکاران را ذیل رتبه‌بندی نیاورده باشند، اما قانونا به همه معلمان باید حداقل رتبه یک داده شود که امیدواریم این مطالب پیگیری شود.

پوشش کسری بودجه یا ضعف مدیریتی؟

در این میان با برکناری وزیر آموزش و پرورش و افزایش انتقاد‌های مدیران، کارشناسان و وکلای مجلس از سازمان برنامه و بودجه، بازار نیت‌خوانی‌ها نیز داغ شد. بسیاری موقعیت کنونی مدیریت سازمان برنامه و بودجه را موقعیتی خاص برای کاهش کسری بودجه دولت از طریق کنترل و کاهش حداکثری همه هزینه‌ها عنوان کرده و عمل این سازمان و مدیران آن را طبیعی قلمداد کردند. برخی نیز رویکرد سازمان برنامه و بودجه در سال‌های اخیر را ناشی از ضعف مدیریتی و فقدان اشراف به این حوزه ارزیابی کردند.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در این رابطه توضیح داد: موضوع تاخیر در پرداخت حقوق معلمان و سایر اقشاری که حقوق آن‌ها مانند مستمری‌بگیران با تایید دولت پرداخت می‌شود، امری از روی عمد نیست. کوتاهی صورت گرفته ناشی از دانستن موضوع نیست. مدیران سازمان و دولتی‌ها ممکن است افراد دلسوزی باشند و غرض خاصی جز انجام وظیفه نداشته باشند، اما تیم اقتصادی دولت اشراف لازم را بر حوزه کاری خویش ندارند.

وی با اشاره به تهی شدن سازمان‌ها از منابع انسانی غنی تصریح کرد: این مسائل باعث عدم اشراف مدیران جدید بر امور شد. مواردی مثل تاخیر در پرداخت‌ها و عدم تخصیص بودجه از قبل چنین فرآیندی زاده شد. در حوزه مدیریت سازمان برنامه و بودجه، ما شاهد این هستیم که تقریبا تمامی مدیران قبلی این سازمان کارشناس اقتصادی و اقتصاددان بودند، اما در دوره فعلی چنین نبود و اتفاقاتی که اکنون رخ داده قابل پیش‌بینی بود.

مهدی پازوکی (اقتصاددان و مشاور دولت سابق در حوزه برنامه و بودجه) نیز اظهار کرد: اشکال اساسی پیش از سازمان برنامه و بودجه در حوزه‌های ملتهب و بحران‌خیز مثل پرداخت حقوق‌ها باید بداند که قبل از بروز بحران باید با امکان‌های بروز مقابله کند. سازمان برنامه و بودجه نیز به‌عنوان یک نهاد ناظر بر بودجه باید می‌دانست که حقوق معلمان معمولا زودتر از ماه‌های دیگر و حتی در نیمه اسفند پرداخت می‌شد.

وی با بیان این مطلب که «من به عنوان یک شهروند ساده از رسانه‌ها به عنوان یکی از رکن‌های مهم مردم‌سالاری می‌خواهم تا از دولت بپرسند علت تاخیر در پرداخت حقوق اقشار مختلف به‌طور شفاف چیست؟» افزود: مبالغ کارکنان دولت از خزانه پرداخت می‌شود و وزارت آموزش و پرورش تنها موظف است لیست‌های حقوقی را به خزانه بفرستد و خزانه نیز موظف به پرداخت است. ما متوجه شدیم رقم لیست شده بیشتر از بودجه درنظر گرفته شده برای وزارت آموزش و پرورش بوده و در این زمینه مقصر اصلی نهادی است که بودجه وزارت آموزش و پرورش را تعیین کرده و بسته است.

پازوکی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش احتمالا بخاطر پوشش اشتباه صورت گرفته در مجموعه دولت عزل شد و به‌نظر می‌رسد که منابع درآمدی دولت از قبل مشخص بوده است. این تاخیر‌ها درون دولت نیز نهادینه است و من عمدی در آن نمی‌بینم. برای مثال اکنون دو سال از آغاز کار دولت گذشته و هنوز برنامه هفتم توسعه تدوین و به مجلس تقدیم نشده است. به این معنا دولت هنوز فاقد برنامه و راهبرد اقتصادی است. بکارگیری کارشناسان ضعیف در این حوزه نیز مزید بر علت است.

این استاد اقتصاد دانشگاه با اشاره به اینکه کارشناسان حوزه آموزش وزیر مستعفی آموزش و پرورش را ضعیف‌ترین وزیر پس از انقلاب می‌دانند، تاکید کرد: اتفاق به‌وجود آمده عمد نیست و به نظر بنده ناکارآمدی است. نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور نیز می‌توانند در اموری از این قبیل که تنش‌آفرین هستند، ورود کرده و تشکیل پرونده دهند. ضمن اینکه نهاد‌های بازرسی کشور نیز در این حوزه فعال هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه «در سازمان برنامه و بودجه ما بزرگان و نخبگانی مثل روغنی زنجانی و محمد ستاری‌فر را داشتیم» گفت: اکنون ظرفیت کارشناسی سازمان برنامه و بودجه کاهش یافته و باید مدیرانی در این حوزه منصوب شوند تا ما در اموری، چون پرداخت حقوق و تخصیص منابع با ضعف در اولویت‌بندی‌ها و زمان‌بندی‌ها مواجه نشویم. تخصص‌گرایی باید در حوزه‌های مهم تصمیم‌گیری اقتصادی حرف اول را بزند تا بتوانیم به اهداف اقتصادی کلان کشور در این شرایط نایل شویم.

با وعده سرپرست آموزش و پرورش مبنی بر اصلاح آیین نامه رتبه بندی معلمان به نظر می رسد امیدی برای افزایش حقوق معلمان به صورت منطقی و اصولی با رعایت حفظ جایگاه معلمان صورت بگیرد.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج سهروردی



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

وکیل برخی از خانواده‌های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲ درباره حکم بدوی صادر شده برای این پرونده به دیده‌بان ایران گفت: ما این حکم را قبول نداریم و به آن اعتراض می‌کنیم.به عنوان وکیل وظیفه‌ام این است که اعتراض کنم و خانواده‌ها را تشویق به اعتراض کنم به این امید که عدالت اجرا شود ولی بیشتر خانواده‌ها در جلسات آخر دادگاه به این جمع‌بندی رسیدند که این دادگاه حکم عادلانه نخواهد داد.

پس از حدود سه سال و برگزاری 20 جلسه دادگاه، روز گذشته حکم بدوی پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد. متهم ردیف اول پرونده به عنوان فرمانده سامانه دفاعی تور ام یک به 13 سال حبس و پرداخت دیه و 9 متهم دیگر به یک تا سه سال حبس محکوم شدند.

محمود علیزاده طباطبایی وکیل چند تن از خانواده‌های جانباختگان پرواز PS752 در واکنش به حکم صادر شده به دیده‌بان ایران گفت: «من هم حکم را در رسانه‌ها خواندم ولی هنوز به ما ابلاغ نشده است. تا ابلاغ نشود ما نظری نمی‌دهیم ولی قطعا به این حکم اعتراض می‌کنیم. ما این حکم را قبول نداریم؛ در حد کیفرخواستی که ما قبول نداشتیم حکم را صادر نکردند. شکایت موکلین ما از افراد دیگر بوده که هنوز پرونده مفتوح است. در این حد هم مورد قبول موکلین ما نیست.»

مقالات بیشتر:وکیل ملکی در تهران

وی همچنین درباره احراز هویت متهمان برای خانواده‌ها، عنوان کرد: «درجه، شغل و جایگاه متهمان مشخص است ولی نمی‌دانیم واقعا این ده نفر مقصر بودند یا خیر. در مجموع خانواده‌ها افراد دیگر را مقصر می‌دانند.»

علیزاده طباطبایی درباره روند دادرسی پس از اعتراض به حکم، بیان کرد: «حکم که ابلاغ شود اگر بالای ده سال باشد، فرجام خواهی به دیوان عالی کشور می‌رود، رسیدگی می‌شود و رای قطعی صادر می‌کند. اگر زیر ده سال باشد به تجدید نظر استان می‌رود. به هر جهت به این رای ما اعتراض خواهیم کرد. دست‌کم خانواده‌هایی که در دادگاه حضور داشتند و ماندند اعتراض می‌کنیم اما در مورد آن‌ دست از خانواده‌هایی که کناره‌گیری کردند و گفتند حکم را قبول نداریم، نمی‌دانم اعتراض می‌کنند یا خیر.»

این وکیل پایه یک دادگستری در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا به اجرای عدالت پس از اعتراض به حکم امیداوار است، گفت: «من به عنوان وکیل وظیفه‌ام این است که اعتراض کنم و خانواده‌ها را تشویق به اعتراض کنم به این امید که عدالت اجرا شود ولی بیشتر خانواده‌ها در جلسات آخر دادگاه به این جمع‌بندی رسیدند که این دادگاه حکم عادلانه نخواهد داد.»

وی ادامه داد: «الان این خانواده‌ها به من و چند نفر از موکلینی که ماندند، به شدت معترض هستند که ما گفتیم اینها حکم عادلانه نمی‌دهند چرا شکای‌تتان را مستند نکردید؟ ولی ما همچنان دنبال اجرای عدالت هستیم و امیدارم در دیوان عالی کشور رسیدگی عادلانه‌تری صورت گیرد.»

مقالات دیگر:سالن عقد شیک



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

حجت‌الاسلام مصدق بیان کرد: وکیل کلمه مقدسی است و موظف هستیم قداست این کلمه را پاس بداریم، این‌ کلمه بار حقوقی و بار معنوی دارد و در تمام نظام های قضایی جهان این‌ کلمه مقدس است.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در همایش  بزرگداشت سالروز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و سالروز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، اظهار کرد: در طول سنوات تشکیل و فعالیت این مرکز خدمات و اقدامات قابل توجهی برای خدمت به مردم انجام شد.

وی افزود: وکیل کلمه مقدسی است و موظف هستیم قداست این کلمه را پاس بداریم، این‌ کلمه بار حقوقی و بار معنوی دارد و در تمام نظام‌های قضایی جهان این‌ کلمه مقدس است.

مقالات بیشتر:وکیل در پونک

معاون‌ اول قوه قضائیه با بیان‌ اینکه در اصل ۳۵ قانون اساسی به حق دسترسی به وکیل اشاره شده است، تصریح کرد: در قانون مصوبه تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۱۳۷۰ به قداست این کلمه اشاره شده است.

وی افزود: قاضی کلمه مقدسی است، قانون گفته است که وکیل در مقام دفاع از این قداست برخوردار است. با رفتار، گفتار و کردار خود باید قداست کلمه وکیل را حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصدق بیان‌ کرد: قاضی و‌ وکیل باید آنطوری در معابر رفتار کنند تا سایرین بدانند که جایگاهشان متفاوت و ارجمند است.

وی افزود: در تمام‌ نظام‌های قضایی جهان‌ دو نوع رویکرد نسبت به‌وکالت وجود دارد، گفت: سیستم‌کنترل جرم و سیستم و رویکرد دادرسی و رسیدگی عادلانه این دو نوع رویکرد است‌. احقاق حق به عنوان کمک به بزهکار و بزه دیده است.

وی با بیان‌ اینکه در کلیه مراحل دادرسی حضور وکیل پیش‌بینی شده است، گفت: مرحله پلیسی، دادرسی، رسیدگی در دادگاه کیفری یک و دو از جمله این‌ مراحل است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به فلسفه وکالت دادگستری، اظهار کرد: وکیل دادگستری با وکیل مدنی متفاوت است. کار نباید صرفا به دفاع از موکل ختم شود، دفاع از حق جامعه و مردم و حقوق عامه باید جزو اولویت‌های وکیل دادگستری باشد. مردم از وکیل دادگستری انتظار دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصدق با بیان اینکه امروزه نیازمند وکیل در تراز انقلاب هستیم، تاکید کرد: دفاع همه جانبه از مظلوم و کسی است که حق او ضایع شده باشد، مسئولیت‌پذیری و ایفای نقش در جامه باید انجام شود.

وی افزود: کسانی که بخواهند بین مرکزهای وکلا و کانون‌های وکلای سراسر کشور تفرقه بیاندازند خائن هستند، هر دو نهاد در حال برآوردن انتظارات مردم هستند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان‌ اینکه کارهای فرهنگی با زور و اجبار انجام نمی‌شود، اظهار کرد: بسیاری از کسانی که حسابشان درست نیست غافل هستند‌ و وظیفه داریم تا آن‌ها را آگاه کنیم، باید در جامعه حقوقی، مساجد، آموزش و پرورش، دانشگاه و ... اقدامات لازم‌ در این‌ خصوص انجام شود.

 

وی افزود: ایرانیان خارج از کشور وارد کشور شوند، اگر مشکلی دارند قطعا مشکلاتشان حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق با بیان‌ اینکه امروز جامعه حقوقی کشور در عرصه‌های مربوط به امنیت ملی وظیفه دارد، با اشاره به موضوع تیک تاک در آمریکا، گفت: زمانی که حرف از امنیت ملی در کشور آمریکا می‌شود همگی با تمام جناح‌ها در خصوص امنیت ملی حساسیت به خرج می‌دهند.

وی افزود: باید در خصوص امنیت ملی حساس باشیم و مراقب رفتار و گفتار خود که باعث خدشه‌دار شدن امنیت‌ ملی می‌شود، باشیم.

مقالات دیگر:اجاره میز استوانه ای غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

پس از صدور کیفر خواست، جلسه رسیدگی به اتهامات عباس کورکوری فرزند ابوالقاسم معروف به مجاهد در دادگاه انقلاب اهواز با حضور متهم و وکیل وی برگزار شد.

شفا آنلاین>سلامت>حکم اعدام عباس کورکوری متهم اصلی شهادت کیان پیرفلک در دادگاه انقلاب شهرستان ایذه صادر شد.

به گزارش شفا آنلاین:شامگاه ۲۵ آبان بود که در یک حمله تروریستی در شهرستان ایذه هفت نفر از جمله یک نوجوان ۱۰ ساله به نام کیان پیر فلک به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل ملکی در پونک

پس از این حادثه و انجام اقدامات اطلاعاتی و امنیتی، سرانجام در ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در اقدام عملیاتی مشترک وزارت اطلاعات، سپاه و فراجا چهار نفر از عوامل دخیل در حادثه از جمله دو نفر از عناصر اصلی مسلح این اغتشاشات مورد ضربه قرار گرفتند که در این درگیری مسلحانه دو نفر از متهمان دستگیر و دو نفر نیز کشته شدند.

پس از صدور کیفرخواست، جلسه رسیدگی به اتهامات عباس کورکوری فرزند ابوالقاسم معروف به مجاهد در دادگاه انقلاب اهواز با حضور متهم و وکیل وی برگزار شد.

در جلسه دادگاه، دادستان عمومی و انقلاب ایذه به قرائت کیفرخواست پرداخت.

مقالات دیگر:ایمپلنت کره ای



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

منابع خبری ازانجام مذاکرات میان ایران و بحرین برای احیای روابط خبر دادند.

ایسنا: منابع خبری ازانجام مذاکرات میان ایران و بحرین برای احیای روابط خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که در حال حاضر گفت‌وگوهای مهمی میان ایران و بحرین در سطح دوجانبه برای از سرگیری روابط درحال انجام است.

روابط ایران با این کشور عربی هم برقرار می‌شود

این منابع تاکید کردند که مذاکرات فعلا در سطح دوجانبه است و هیچ طرف دیگری در آن واسطه نیست و درصورت توافق درخصوص مسائل مورد اختلاف، نتایج این گفت‌وگو به زودی اعلام خواهد شد.

ممدوح الصالح، نماینده پارلمان بحرین در گفت‌وگو با اسپوتنیک به جزئیات زیادی درخصوص ماهیت مذاکرات کشورش با ایران نپرداخت اما تاکید کرد که هیات پارلمانی ایران که اخیرا به منامه سفر کرد برای گسترش همکاری با بحرین ابراز تمایل کرد و بحرین نیز ابراز تمایل و رغبت کرد.

مقالات بیشتر:دفتر وکالت پونک

وی گفت که در آینده نزدیک ابتکارعمل هایی برای حل اختلافات تهران و منامه مطرح خواهد شد.

الصالح درخصوص نتایج مذاکرات خاطرنشان کرد که می توانم بگویم تلاش های خیرخواهانه ای برای ازسرگیری روابط درحال انجام است و بی شک بزودی نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

 

این نماینده بحرینی تاکید کرد که تهران و منامه بدون نیاز به طرف ثالث توانایی رهبری مذاکرات به طور مستقیم را دارند.

ممدوح الصالح همچنین با اشاره به اینکه اولویت کشورش داشتن روابط برادرانه با همسایگان بر پایه ی عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها است خاطرنشان کرد که بحرین اهمیت ویژه ای به مساله بازگشایی سفارتش در تهران و از سرگیری پروازها میان دو کشور می دهد.

بر اساس این گزارش اخیرا مجتبی رضاخواه رئیس شورای بین المجالس مجلس شورای اسلامی به همراه هیاتی برای شرکت در نشست یکصد و چهل و ششم اتحادیه بین المجالس جهانی در منامه به بحرین سفر کرد.

هیات پارلمانی ایرانی در حاشیه این نشست با احمد بن سلمان المسلم، رییس مجلس بحرین دیدار و گفت‌وگو کردند.

رضاخواه در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مشترک فرهنگی، تاریخی و دینی مردم دو کشور و ضمن قدردانی از میزبانی بحرین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره رویکرد مثبت در همکاری با کشورهای منطقه دارد و از پیشنهاد بحرین در گسترش سطح روابط پارلمانی و تبادل هیات ها استقبال می‌کند.

احمد بن سلمان المسلم رییس مجلس بحرین نیز در ادامه، ضمن استقبال از حضور و مشارکت هیات ایرانی در اجلاس یکصد و چهل و ششم IPU به میزبانی منامه، خواستار گسترش روابط دو کشور در سطوح مختلف دولتی و پارلمانی شد.

 

وی افزود: بالا بردن سطح روابط دو جانبه  و رفع جدی موانع موجود از برنامه‌های اصلی ما در پارلمان أست.

احمد بن سلمان المسلم در ادامه گفت: مجلس بحرین هم راستا با دولت، خواهان ارتقاء روابط دو جانبه است و در ابتدای امر ما خواستار بازگشایی خطوط هواپیمایی میان دو کشور (منامه به مشهد - شیراز و تهران) هستیم.

در این دیدار عباس گلرو (دبیرکل شورای بین المجالس)، ابوالفضل عمویی، روح‌الله متفکر آزاد و الهام آزاد نیز با سایر نمایندگان مجلس بحرین به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

به‌ دنبال سفر بهمن‌ماه سید ابراهیم  رئیسی به پکن و گفت‌وگوهای انجام شده میان رییس جمهور چین با رییس جمهور کشورمان، دریابان شمخانی از روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رییس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات بین تهران-ریاض با همتای سعودی خود آغاز کرد.

در پایان این مذاکرات، روز جمعه  ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خورشیدی برابر با ۱۰ مارس ۲۰۲۳ میلادی، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.

متن ین بیانیه‌ سه‌جانبه به شرح زیر است:

«در پاسخ به ابتکار شایسته جناب آقای شی جین‌پینگ رئیس جمهوری خلق چین در حمایت از گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی، بر اساس اصل حسن همجواری و با توجه به توافق ایشان با سران دو کشور در میزبانی و حمایت از انجام گفت‌وگو بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی و همچنین تمایل دو کشور به حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی بر اساس پیوندهای برادرانه و با تاکید بر پایبندی دو کشور به اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد و منشور سازمان همکاری اسلامی و اصول و رویه‌های بین‌المللی، هیأت‌های جمهوری اسلامی ایران به ریاست امیر دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی و پادشاهی عربستان سعودی به ریاست دکتر مساعد بن محمد العیبان وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خورشیدی برابر با ۶ تا ۱۰ مارس ۲۰۲۳ میلادی در پکن با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی با سپاس و قدردانی از جمهوری عراق و سلطنت عمان به خاطر میزبانی گفت‌وگوهای انجام شده بین دو طرف در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ خورشیدی (۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ میلادی) از رهبری و دولت جمهوری خلق چین برای میزبانی و حمایت از گفت‌وگوهای انجام شده در این کشور و تلاش برای به ثمر نشستن آن تشکر کردند.

در نتیجه‌ گفت‌وگوهای انجام شده، جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.

وزرای امور خارجه دو کشور جهت اجرای این تصمیم و انجام تمهیدات لازم برای تبادل سفرا با یکدیگر ملاقات می‌کنند.

دو کشور با تاکید بر احترام به حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر در زمینه اجرای موافقت‌نامه همکاری‌های امنیتی امضا شده در تاریخ ۱۳۸۰.۱.۲۸خورشیدی برابر با  ۲۰۰۱.۴.۱۷ میلادی و نیز موافقت‌نامه عمومی همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، فنی، علمی، فرهنگی، ورزشی و جوانان، امضا شده در تاریخ ۱۳۷۷.۳.۶ خورشیدی برابر با ۱۹۹۸.۵.۲۷ میلادی توافق کردند.

سه کشور اراده قاطع خود را جهت به‌کارگیری تمامی تلاش‌ها برای تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام می‌کنند.»

مقالات دیگر:تولید کننده گیر بکس پرده زبرا



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

وکیل پایه یک دادگستری گفت: در صورتی که مسمومیت دانش آموزان یک اقدام عمدی و سازمان یافته باشد، قانونگذار آن را از مصادیق افساد فی الارض دانسته و مجازات آن اعدام است.

در رابطه با مجازات عاملان مسمومیت دانش آموزان، اظهار کرد: قانون‌گذار برای حوادث اینچنینی که منجر به ایجاد رعب و وحشت در جامعه و القای ناامنی در کشور می‌شود را پیش بینی مجرمانه کرده است.  و این ظن وجود دارد که این یک اقدام خرابکارانه با سناریوی تروریستی است و به جهت ناامن نشان دادن کشور حتی با جامعه هدف محدود است.

وی ادامه داد: قانونگذار از  ابتدای مسیر ورود مواد میکروبی به کشور، نگهداری و خرید و فروش آن، پیش بینی مجرمانه کرده و در قانون مجازات اسلامی به عنوان اقدام علیه امنیت شناخته شده است. قانونگذار آن را از مصادیق جرم حدی فساد فی الارض تلقی کرده است و به این ترتیب برای این موضوع هم وصف مجرمانه و مجازات قانونی پیش بینی کرده و ما در این موضوع فقدان عنصر قانونی نداریم.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل پایه یک دادگستری در پونک

یوسفی اظهار کرد: اگر مسمومیت دانش آموزان توسط یک نفر یا یک گروه و یا هر بخشی از اقدام با هدف مشخص مجرمانه توسط گروه های متعدد و مجزا شکل گرفته باشدکه در نهایت منجر به نتیجه مجرمانه حال حاضر شده باشد، مصداق مجرمانه دارد و قابلیت پیگرد قانونی خواهد داشت.

این حقوقدان بیان کرد: مصادیق اقدام تروریستی مشخص و گسترده است، باتوجه به اینکه تروریست یک روش و یک نتیجه است. مسموم‌سازی دانش‌آموزان با گازهای سمی قطعا از مصادیق اقدام تروریسی و اقدام علیه امنیت و اقدام علیه بهداشت عمومی است که این موضوع در قانون ما پیش بینی شده است و عنصر قانوین ویژه خود را دارد.

یوسفی با اشاره ماده 286 قانون مجازات اسلامی اظهار کرد: در این ماده به صراحت بیان شده است که  هرکس به طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد، مفسد فی الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌گردد.

وی ادامه داد: در صورتی که کشف شود مسمومیت دانش آموزان یک اقدام عمدی و سازمان یافته بود، با توجه به اینکه این اقدام منجر به ایجاد ناامنی و ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد شده است، قانونگذار آن را از مصادیق افساد فی الارض دانسته که تنها مجازات آن اعدام است.

یوسفی درباره اظهار نظرات مسئولان دراین باره اظهار کرد: هر شخصی بر مبنای جایگاه  قانونی خود اظهار نظر می‌کند، حسب مورد بخشی از مسئولان در پاسخ به مردم نکاتی را مطرح می‌کنند. اما در این رابطه قانون به صراحت نکاتی را بیان کرده و ضمانت اجرایی کاملی در این رابطه وجود دارد.

مقالات دیگر:ایمپلنت اقساطی تهران



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تسهیلات قرض ‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها از ابتدا سال ۹۸ بوده مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان و برای زوجهای زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان تعیین شد.

ایسنا: با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تسهیلات قرض ‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها از ابتدا سال ۹۸ بوده مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان و برای زوجهای زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان تعیین شد.

میزان وام ازدواج در سال ۱۴۰۲ مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(دوشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، جزء ۱ بند الف تبصره ۱۶ را به تصویب رساندند.

مقالات بیشتر:وکیل پایه یک دادگستری غرب تهران

بر اساس جزء ۱ بند الف تبصره ۱۶، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در چهارچوب برنامه کنترل تورم و ایجاد ثبات اقتصادی مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، حداقل دو میلیون میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل سپرده های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی ( غیر از بانک ها قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را به قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن اختصاص داده و از طریق بانک‌های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام نماید:

 ۱_تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده(۶۸) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت):

۱-۱- تسهیلات قرض ‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۳۹۸/۱/۱ بوده است مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون(۱.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال و با دوره‌ی بازپرداخت ده ساله

۱-۲ - تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج برای زوجهای زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون (۲.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

مقالات دیگر:قالیشویی شهران



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

وزیر بهداشت گفت: طرح پزشک خانواده امسال در جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر در روستا‌ها انجام شد و امیدواریم پزشک خانواده را در سال آینده به‌طور کامل اجرا کنیم.

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه مشکلات کمبود دارویی به‌خوبی برطرف شده است و توانستیم امروزه ذخایر دارویی را به ۶۰درصد برسانیم که امیدواریم در چندماهه آینده به ۱۰۰درصد برسانیم و کمبود‌های دارویی برطرف شود.

به گزارش تسنیم، بهرام عین‌اللهی ظهر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی استان اردبیل اظهار داشت: عدالت پزشکی و تعالی نظام سلامت راهبرد و هدف اساسی این وزارتخانه است که ما در شروع دولت سیزدهم طرح عدالت و تعالی نظام و سلامت را نوشتیم که با این طرح به‌دنبال اجرای عدالت درمانی در کشور هستیم.

وی افزود: در برخی شهر‌ها و استان‌ها نیاز‌های زیادی وجود دارد که باید بتوانیم این نیاز‌ها را رفع کنیم، تعالی نیز برای این است که بتوانیم پیشرفته‌ترین درمان‌ها و اصول سلامت را در کشور پیاده کنیم.

مقالات بیشتر:هزینه بهترین وکیل در تهران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه "اکنون ما شاهد آغاز اجرای بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در استان اردبیل هستیم"، گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) از سپاه این مسئولیت را به‌عهده گرفته است و منابعش نیز پیش‌بینی شده است، امیدواریم به‌سرعت این کار انجام شود و مردم اردبیل بتوانند ار مزایای این بیمارستان استفاده بکنند.

عین‌اللهی افزود: خوشبختانه مشکلات کمبود دارویی به‌خوبی برطرف شده است و توانستیم امروزه ذخایر دارویی را به ۶۰ درصد برسانیم که امیدواریم در چندماهه آینده به ۱۰۰ درصد برسانیم و کمبود‌های دارویی برطرف شود.

وی با یادآوری اینکه "از ابتدای سال نسخه الکترونیک و دارویار را اجرا کرده‌ایم"، ادامه داد: طرح پزشک خانواده امسال در جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر در روستا‌ها انجام شد و امیدواریم پزشک خانواده را در سال آینده به‌طور کامل اجرا کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تأسیس ۲۰۰ هزار خانه بهداشت در کشور خبر داد و گفت: همچنین امسال توانستیم ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت را افتتاح کنیم و ۷ هزار و ۷۰۰ تخت را نیز در دوماه آینده افتتاح خواهیم کرد که اجرای این پروژه‌ها باعث می‌شود در جهت سلامت مردم گام برداشته شود.

مقالات دیگر:قیمت فیزیوتراپی در منزل



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

قالیباف: افتخار مجلس این است که یک ماه و نیم قبل، شرایط ارزی فعلی کشور را پیش‌بینی کرده بود/ ۴۰ روز قبل بسته پیشنهادی خود را به رئیس‌جمهور منتقل کردیم

من عنوان کردم که اگر دولت هر همفکری از مجلس می‌خواهد ایرادی ندارد و ما کمک می‌کنیم، اما ما اقدامات نظارتی را از ۴۰ روز قبل انجام دادیم، اشکالات را گفتیم و مسائل را منعکس کردیم و حتما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از ۴۰ روز قبل شرایط ارزی فعلی کشور را پیش بینی کرده بود

به گزارش وبسایت رسمی مجلس، قالیباف افزود: در جلسه غیرعلنی اینگونه بحث شد که کمیته‌ای برای همفکری تشکیل شود و من عنوان کردم که اگر دولت همفکری می‌خواهد ایرادی ندارد و ما کمک می‌کنیم، اما اقدامات نظارتی را از ۴۰ روز قبل انجام دادیم و حتما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۸ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه‌ای در اخطار قانون اساسی عنوان کرد: تذکر بنده معطوف به پیشنهاد قبلی است که آئین نامه رعایت نشد.

 مقالات بیشتر:وکیل خبره در تهران

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر انجام شده در مصوبه خلاف آئین نامه بود، افزود: این درست نیست که رئیس مجلس هرچه بخواهد از مصوبه کم یا اضافه کند. بنده چند مرتبه دیگر نیز تذکر دادم که شما نمی‌توانید موافق یا مخالف صحبت کنید. اداره قوانین بررسی کند که شما چند مرتبه موافق و مخالف صحبت کردید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی مجلس قانونگذاری و نظارت است، گفت: احترام امامزاده را باید متولی نگه دارد، شما دیروز عنوان کردید که دولت باید کمیته‌ای برای بحث ارز تشکیل دهد، حال این دولت کجاست؟ وقتی امام (ره) می‌گوید مجلس در رأس امور است چرا نباید حرمت خودمان را نگه داریم. مردم امروز نمی‌توانند حتی نان بخرند و همه قیمت‌ها لحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند. خواهش من این است شما ورود پیدا کنید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر آئین نامه‌ای موسوی لارگانی عنوان کرد: این تذکر درباره موضوع عشایر، تذکر درستی است چرا که این پیشنهاد قابل طرح نبود، ولی نتیجه آن بروز بحران در مسئله تامین آب عشایر بود. نمایندگان نیز با علم به این موضوع به مصوبه‌ای رأی دادند که ۱۷۷ نظر موافق داشت.

وی در پاسخ به اخطار قانون اساسی موسوی لارگانی نیز تصریح کرد: مگر کسی مانع نظارت مجلس بر دولت در بحث مربوط به ارز است؟ افتخار مجلس این است که یک ماه و نیم قبل، مجلس این شرایط را پیش بینی کرده بود و در نشست نظارتی مجلس، بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی ۴۰ روز قبل به دولت و رئیس جمهور منتقل شد و ما کارمان را انجام دادیم و الان هم کارمان را انجام خواهیم داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسه غیرعلنی اینگونه بحث شد که یک گروه مشترک و کمیته در این خصوص با هم همفکری کنند و من عنوان کردم که اگر دولت هر همفکری از مجلس می‌خواهد ایرادی ندارد و ما کمک می‌کنیم، اما ما اقدامات نظارتی را از ۴۰ روز قبل انجام دادیم، اشکالات را گفتیم و مسائل را منعکس کردیم و حتما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.وی اضافه کرد: در جلسه دیروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیز آقای پورابراهیمی همین موضوعات را مجددا متذکر شدند و پیگیر مسائل هستند.

مقالات دیگر:قالیشویی در گیشا



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

حجت الاسلام والمسلمین صدیقیخطیب نماز جمعه این هفته تهران، در واکنش به رفتار آلمان در برابر حکم جمشید شارمهدگفت: وزارت خارجه در مقابل دولت آلمان عزتمندانه برخورد کند.

وزارت‌خارجه باید برخورد عزتمندانه‌ای در برابر آلمان به عمل بیاورند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا؛ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با دعوت همه به رعایت تقوی گفت: یکی از برکات تقوی، گشایش و سهولت زندگی است و برکت بالاترش آسان‌تر شدن بندگی خداست.

وی افزود: کسی که دست بده و گره گشا داشته باشد و این سخاوت و کرامت با تقوا همراه باشد و آدم ریاکاری نباشد و رعایت تقوا را عمل کرده باشد، خدا قول داده برای او امور را آسان کند.

مقالات بیشتر:وکیل قتل تهران

صدیقی همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه ادامه داد: اگر با خدا باشیم، خدا باماست و اگر خدا باما باشد همه چیز با ماست. با غیرخدا هر کس معامله کرد دچار خسران شد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران همچنین با تبریک میلاد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: امام حسین (ع) قرآن ناطق و خود ذکر است و هم نفس مطمئنه است. اگر می‌خواهیم امام حسینی زندگی کنیم خداوند را از یاد نبریم. از پرونده‌سازی، شایعه سازی، قطع رحم‌ها و ... دوری کنیم؛ چرا که همه بدبختی‌ها از خدادوری‌ها است. مسئله بعدی سیره امام حسین (ع) عشق به شهادت است. در زمان دفاع مقدس، شهدای ما چه فتنه‌ها را خاموش نکردند. امام حسین (ع) روز عاشورا به بالین شهدا که می‌رفت می‌گفت خداوند شهدا را دوست دارد.

وی افزود: از زرق و برق دنیا خودمان را بکنیم. از گناه دوری کنیم و گناه زشتی و پلیدی است. امروز روز پاسدار است، سپاه از روز اول از دل مردم بیرون آمد. سپاه پاک و از دل مردم است. این تشکل نظامی با مبنای دینی پرچم‌دارش با امر خداوند پرچم را به دست گرفته است و تمرکز قدرت معنوی در وجود او به همه می‌رسد. کار نظام دینی نجات بشر است و فرق‌شان با دولت‌های سکولار و مادی و دنیوی این است که وعده دنیا به مردم‌شان می‌دهند در صورتی که اسلام برای همه نیازهای بشری پاسخ دارد.

وی ادامه داد: پیامبران برای این آمدند که زندگی مردم بوی خدا داشته باشد و زندگی بشریت همراه با قداست باشد. قدرت‌های بزرگ از ابتدا نمی‌خواستند چنین نظامی به وجود بیاید، اما با راهنمایی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از این شرایط عبور کردیم، اما بعد از ۸ سال دفاع مقدس را به راه انداختند. بعد از آن هم ناتو فرهنگی را در سال‌های ۷۸ و ۸۸ به وجود آوردند و معتقد بودند بدون جنگ به مقاصد خودشان می‌رسند، اما به فضل الهی دیدید با رهبری تمام تارهای عنکبوتی دشمنان را با یک سخنرانی، افشاگری و روشنگری از بین بردند و دل‌ها را قرص و محکم کردند و دیدید در این جنگ فرهنگی که مخصوصا هویت انسانی را به یک هویت حیوانی و غربی تبدیل کردند، شکست خوردند.

وی اضافه کرد: در تمام این میدان‌های جنگ، تمام جبهه کفر با جبهه نظام اسلام درگیری داشت و در این جنگ نقش سپاه بی بدیل است. حسن تهرانی مقدم سپاهی بعداز جنگ ۸ ساله گفت که ما موشک نداریم و باید توانمند شویم. وی وقتی موفق می‌شود به رهبری تبریک می‌گوید رهبر معظم انقلاب می‌گویند ما به این اکتفا نمی‌کنیم و از شما موشک نقطه زن می‌خواهیم و امروز مشاهده می‌کنید هرجا بخواهیم دشمن خودمان را از بین ببریم چه عین الاسد چه جاهای دیگر ایران در جایگاه مقتدر قرار گرفته‌است و همه از سپاه حساب می‌برند.

 

وی در ادامه به نقش شهید فخری زاده در مساله هسته‌ای اشاره کرد و گفت: قدم به قدم ریزش باران سپاه پاسداران را مشاهده می‌کنید.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ادامه بلاهای طبیعی را امتحان الهی خواند و گفت: درخشش سپاهیان ما که هم در خوی به امداد زلزله زدگان رسیدند و توانستند آرامش برقرار کنند و حضور رئیس جمهور جهادی ما با یک وسیله ساده بدون خبر قبلی برگ زرینی به نظام جمهوری اضافه کرد و همچنین امداد رسانی آنان به زلزله زدگان ترکیه نشان از اقتدار نظام اسلامی ایران است.

وی در ادامه با اشاره به صدور حکم اعدام جمشید شارمهد، تصریح کرد: سرکرده یک گروه خونخوار جنایت کار با دست خونین و قصاوت قلبی که نشان دادند، در شیراز عزاداران حسینی را به خاک و خون کشیدند و در چندین عملیات تروریستی حضور داشتند در دادگاه علنی با وکیل لازم محکوم به اعدام شد، ولی دولت آلمان و رسانه‌های ضد بشریت این مسئله را خواستند به چالش بکشند و وقاحت دولت آلمان که کاردار ایران را احضار و تعدادی از دیپلمات‌های ما را اخراج کرد را مشاهده کردیم و از وزارت‌خارجه انتظار می‌رود برخورد عزتمندانه‌ای در خور کار وقیحانه آلمان به عمل بیاورند.

صدیقی در پایان با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: دنیا می‌خواست امسال ۲۲ بهمنی به وجود نیاید، اما امسال از همه سال‌ها باشکوه‌تر بود و مردم با وجود شرایط بد اقتصادی به میدان آمدند و اعلام کردند تا ظهور در این مسیر ثابت قدم خواهند بود.

مقالات دیگر:قالیشویی جنوب تهران



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از دستگیری عاملان اسیدپاشی بر روی ۲ دستگاه خودرو در این شهرستان خبر داد.

عاملان اسید پاشی در ایلام دستگیر شدند

به گزارش ایلنا، سرهنگ قدرت حیدری زاد روز شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از وقوع اسید پاشی بر روی ۲ دستگاه خودرو احدی از شهروندان در یکی از محلات این شهرستان، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

مقالات بیشتر:رد مال در کلاهبرداری چیست؟

وی افزود: با حضور مأموران کلانتری ۱۲ در محل و اقدامات فنی و انجام شگردهای پلیسی، موفق به شناسایی افراد مورد نظر شده که پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با بیان اینکه متهم که برادر صاحب خودروها بود، در بازجویی های اولیه پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کرد، یادآور شد: متهم به همراه همسرش این کار را انجام داده و انگیزه خود از این کار را اختلافات شخصی عنوان کرده است.

سرهنگ حیدری زاد با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: شهروندان هشدارها و توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه ایجاد مزاحمت و ناهنجاری، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش و اطلاع دهند.

مقالات دیگر:نحوه نگهداری ایمپلنت



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٢ گفت که کسب و کارهای اینترنتی که در سکوهای داخلی فعالیت می کنند مشمول مالیات با نرخ صفر می شوند.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٢ گفت: کمیسیون در تبصره ۶ لایحه بودجه مصوب کرد که مشترکان برق روستایی و عشایری و برق چاه های کشاورزی مجاز از پرداخت عوارض ۱۰ درصدی این بند معاف هستند؛ همچنین مالکان واحدهای مسکونی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و سایر افرادی که توان پرداخت را ندارند  از پرداخت حق بیمه حوادث طبیعی معاف می شوند. کسب و کارهای اینترنتی که در سکوهای داخلی فعالیت می کنند نیز مشمول مالیات با نرخ صفر خواهند شد.

مقالات بیشتر:وکیل در پونک

وی افزود:‌کمیسیون تلفیق تصویب کرد که به وزارتخانه های نفت و نیرو مجوز داده می‌شود به مدارسی که حداقل ۵۰ درصد آن توسط خیرین ساخته می شود تا ۵۰ درصد تخفیف برای حق انشعاب، توسعه شبکه، حق وصل کنتور آب ، گاز و فاضلاب ، افزایش جریان الکتریکی و حق وصل شمارشگر برق ارائه کنند؛ کمیسیون تصویب کرد که واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور، هلال احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال آینده از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف می شوند.

وی ادامه داد: کمیسیون تصویب کرد که به منظور اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در جهت تحقق جهش تولید دانش بنیان و توسعه زنجیره ارزش تولید و عبور از خام فروشی، درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی و فلزی و غیرفلزی و محصولات نفتی و گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام در تمام نقاط کشور مشمول مالیات و عوارض صادراتی می‌شوند که در این حکم حقوق ورودی ماشین آلات حوزه معدنی و تولیدی از ۴ درصد به یک درصد کاهش پیدا کرد.

زارع افزود: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مالیات و عوارض ارزش افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی و پیمانکاران طرح‌های واقع در هر استان به حساب استان محل استقرار واحد تولیدی منظور می‌شود؛ مالیات واحدهای تولیدی ٢۵ درصد بود که در بودجه ١۴٠١ به ٢٠ درصد کاهش یافت و در سال آینده ۱۸ درصد می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٢ به مصوبه دیگر این کمیسیون اشاره و اظهار کرد: کمیسیون تصویب کرد که مالیات انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آنها بیش از ۳ میلیارد تومان است نسبت به مازاد این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو  یک درصد می شود؛ این میزان در لایحه بودجه یک و نیم میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

زارع گفت: کمیسیون تصویب کرد که واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای مجاز که ارزش آنها بیش از ۲۰ میلیارد تومان است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می شوند.

مقالات دیگر:ترک اعتیاد شمال تهران



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

با اتصال سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به درگاه ملی مجوزها، از این پس پروانه حرفه‌ای روانشناسی و مشاوره به صورت بر خط و ظرف مدت ۴۰ روز با بررسی مدارک و شرایط لازم از جمله الزام گذراندن دوره کارگاه و کارورزی برای برخی متقاضیان، صادر می‌شود. در این بین اما سودجویان با عناوینی نظیر «اخذ مستقیم پروانه از سازمان نظام روانشناسی» اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های کارورزی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، قریب به یک هفته می‌شود که سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به درگاه ملی مجوزها متصل شده است و از این پس متقاضیان دریافت پروانه حرفه‌ای روانشناسی باید با مراجعه به درگاه ملی مجوزها به آدرس mojavez.ir مدارک خود را بارگزاری کنند و پس از احراز صلاحیت ظرف ۴۰ روز پروانه آنها صادر می‌شود.

پروانه حرفه‌ای متقاضیان دارای مدرک دکتری در یکی از شاخه‌های رشته روانشناسی و مشاوره که هر سه مقطع تحصیلی آنها (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) اصطلاحا "همگن" باشد یعنی رشته آنها در هر سه مقطع یکی از شاخه‌های روانشناسی یا مشاوره باشد؛ پس از بررسی و تایید اصالت مدرک ظرف ۴۰ روز در سامانه یاد شده صادر می‌شود.

مقالات دیگر:اثبات مالکیت زمین بدون سند

اما برای صدور پروانه متقاضیانی که دارای مدرک دکتری در دو مقطع همگن هستند؛ علاوه بر اصالت مدارک، گواهی گذراندن و شرکت در ۱۵۰ ساعت کارگاه توانمندسازی حرفه‌ای که از سوی اساتید مورد تایید و دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور برگزار شده باشد نیز بررسی می‌شود. بنابراین متقاضیان دریافت پروانه حرفه‌ای که دارای مدرک دکتری در دو مقطع همگن‌اند، ملزم به گذراندن ۱۵۰ ساعت کارگاه در حوزه تخصصی خود هستند.

همچنین متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد (دارای کارشناسی مرتبط یا غیر مرتبط با رشته روانشناسی و مشاوره) در یکی از شاخه‌های روانشناسی و مشاوره نیز علاوه بر گذراندن ۱۵۰ ساعت کارگاه توانمندسازی حرفه‌ای، باید ۱۵۰ ساعت کارورزی نیز بگذرانند چراکه علاوه بر بررسی اصالت مدارک، صدور پروانه حرفه‌ای این متقاضیان منوط به گذراندن ۱۵۰ ساعت کارگاه و نیز ۱۵۰ ساعت کارورزی است.

درواقع شرکت در ۱۵۰ ساعت کارگاه و ۱۵۰ ساعت کارورزی در احراز صلاحیت این دو گروه از متقاضیان موثر است.

متقاضیان باید دوره کارورزی خود را در مراکز مورد تایید و یا دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دیده باشند و در خصوص کارگاه‌ها نیز، تنها افرادی می‌توانند اقدام به برگزاری کارگاه کنند که علاوه بر داشتن پروانه تخصصی، مجوز برگزاری کارگاه یا دوره را از سازمان نظام روانشناسی گرفته باشند.

چهار حوزه تخصصی مبتنی بر «بالینی، عمومی، کودک و سلامت،»، «مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، مشاوره توان بخشی و تحصیلی»، «روانشناسی تربیتی، روان سنجی و روانشناسی استثنایی» و «روانشناسی ورزشی، شناختی،نظامی و اجتماعی» برای برگزاری کارگاه‌ها و دوره ها مشخص شده است و هر استاد فقط می‌تواند در یک حوزه تخصصی اقدام به برگزاری کارگاه کند و برای همان یک حوزه مجوز بگیرد.

 

جزئیات بیشتر در خصوص شرایط جدید صدور پروانه روانشناسی و مشاوره را اینجا بخوانید.

کارگاه و کارورزی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی

در این بین اما سودجویان با عناوینی نظیر «اخذ مستقیم پروانه از سازمان نظام روانشناسی» اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های کارورزی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی کرده‌اند.

اطلاعیه‌ تبلیغاتی یکی از افراد برگزار کننده این کارگاه‌ها که استاد دانشگاه است و خود مدیریت یک مرکز روانشناسی و مشاوره را بر عهده دارد، درست چند روز پس از اتصال سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به درگاه ملی مجوزها منتشر شد.

در اطلاعیه کارگاه فرد یاد شده که خود را «پروفسور» نامیده و به گفته خود عضو کمیسیون سازمان نظام روانشناسی نیز هست، آمده که این دوره توانمندسازی  جهت «اخذ مستقیم پروانه از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره» برگزار می‌شود.

وی همچنین ادعا کرده است که مدرک صادره این دوره مورد تایید سازمان نظام روان شناسی و مشاوره است و به دو زبان فارسی و انگلیسی صادر می‌شود.

نکته حائز اهمیت آن است که فرد یاد شده برای برگزاری دوره ۳۰۰ ساعته شامل ۱۵۰ ساعت کارگاه (آموزش تئوری) و ۱۵۰ ساعت کارورزی (کار عملی)، ۱۰ میلیون تومان از متقاضیان دریافت می‌کند.

بخش تئوری این دوره ۳۰۰ ساعته شامل کارگاه های مصاحبه و ارزیابی ، مرور اختلالات روانی بر اساس DSM,TR(۲۰۲۲) و شامل اختلالات اضطرابی،افسردگی، دوقطبی و اختلالات شخصیت، آموزش آزمون های پرکاربرد، مشاوره پیش از ازدواج، زوج درمانی، آموزش درمان اختلال های روانی با رویکرد شناختی_رفتاری(CBT) است و بخش عملی شامل شرکت در جلسات کیس ریپورت، اجرای عملی فرایند مصاحبه بالینی، مصاحبه با کیس های واقعی، تشکیل پرونده و فرمول بندی مراجعین و طراحی درمان، سوپرویژن و پیگیری درمان است.

اما همین فرد دوره ۵۰۰ ساعته دیگری شامل ۲۵۰ ساعت آموزش تئوری و ۲۵۰ ساعت کار عملی و حضور در مرکز روانشناسی و مشاوره نیز برگزار می‌کند که در این دوره علاوه بر کارگاه‌های دوره ۳۰۰ ساعته، کارگاه‌ طرحواره درمانی، آموزش مداخله در بحران( مقابله با کیس های دشوار مانند خودکشی)، مصاحبه و درمان انگیزشی( برای اعتیاد و کنترل وزن)، و اختلالات یادگیری نیز برگزار می‌شود و هزینه آن ۲۰ میلیون تومان است.

در همین راستا نیز روز گذشته سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در اطلاعیه‌ای در خصوص ۱۵۰ ساعت دوره توانمندسازی حرفه ای و ۱۵۰ ساعت کارورزی که در شروط درگاه ملی مجوزها قید شده است، اعلام کرد:« سازمان در حال تدوین دستورالعمل اجرایی آن است و طی روزهای آتی به اطلاع همگان خواهد رسید. عده ای بدون مجوز از این سازمان اقدام به آگهی جهت سوء استفاده از موقعیت به وجود آمده کرده‌اند. به آگاهی می‌رساند، سازمان نام افراد دارای مجوز را در سایت درج خواهد کرد. نرخ کارگاه‌ها اطلاع رسانی می شود. بر این اساس گواهی‌هایی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که از این سازمان مجوز دریافت کنند و آگهی تبلیغاتی خود را قبل از اعلام عمومی به تایید برسانند. بدیهی است، کسانی که بدون مجوز اقدام به اعلان عمومی و از نام سازمان سوءاستفاده کنند در اختیار معاونت انتظامی و تخلفات سازمان قرار خواهند گرفت و از برگزاری کارگاه و دوره منع خواهند شد.»

با این وجود تبلیغ یاد شده حتی پس از انتشار اطلاعیه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور همچنان در صفحه مرکز مشاوره مذکور وجود دارد.

 

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه مسلما پرداخت چنین مبالغ گزافی حداقل برای بخشی از فارغ التحصیلان رشته‌های روانشناسی و مشاوره که تا کنون از حرفه خود درآمدزایی نداشته‌اند و اکنون برای آغاز کار متقاضی دریافت پروانه حرفه‌ای‌ هستند، ممکن نیست، اهتمام سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و سایر دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از چنین سوء استفاده‌هایی و تعیین دقیق و به موقع سقف و کف هزینه‌هایی که افراد می‌توانند برای برگزاری دوره کارگاه و کارورزی از متقاضیان دریافت کنند، امری ضروری به نظر می‌رسد.

مقالات بیشتر:روانشناس سعادت آباد



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: بازارگوشت قرمز درگیر دلالی و واسطه گری شده بود که با واردات گوشت گرم بازار به ثبات رسیده است و این ثبات ادامه دار خواهد بود و قیمت‌ها نیز کاهشی خواهد شد.

حسین دماوندی نژاد در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ تا پایان سال تغییری نخواهد داشت، گفت:ذخایر بسیار خوبی در شرکت پشتیبانی امور دام داریم و برنامه‌های تولیدی که به تولیدکنندگان ارائه شده از شاخص‌های تولید، جوجه‌های ریخته شده تا خروجی‌ها مشخص می‌کند که تولید به میزان کافی خواهد بود.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل ملکی غرب تهران

به گزارش ایسنا، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی اضافه کرد: برای بهمن، اسفند و همچنین برای ماه رمضان ذخایر بسیار خوبی در گوشت مرغ خواهیم داشت.

وی به وضعیت بازار گوشت قرمز اشاره کرد و گفت: بازارگوشت قرمز درگیر دلالی و واسطه گری شده بود که با واردات گوشت گرم بازار به ثبات رسیده است و این ثبات ادامه دار خواهد بود و قیمت‌ها نیز کاهشی خواهد شد.

مقالات دیگر:ایمپلنت دندان فوری



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

هشدار رئیس پلیس فتا پایتخت در خصوص تبلیغات دروغین ثبت نام و فروش خودرو در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت درخصوص تبلیغات جعلی فروش خودرو در فضای مجازی و سواستفاده های مجرمانه شیادان اینترنتی همزمان با شروع طرح پیش فروش محصولات برخی از شرکت های خودروساز هشدار داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر به متقاضیان خرید خودرو در خصوص تبلیغات دروغینی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، هشدار داد.

مقالات بیشتر:وکیل ملک مشاعی

این مقام انتظامی با اشاره به درخواست وجه نقد و تضمین ثبت نام اینترنتی توسط کلاهبرداران در فضای مجازی ادامه داد: ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک برای ثبت نام خودرو صرفا جهت هدایت افراد به لینک‌های جعلی و غیرواقعی است و ثبت نام اینترنتی خودرو صرفا از طریق رسانه های معتبر و اطلاعیه‌های مربوط به نحوه و شرایط فروش خودرو از طریق پایگاه رسمی اینترنتی شرکت های خودروساز انجام خواهد شد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به اینکه برخی از مردم برای ثبت نام خودرو مبالغ هنگفتی به حساب افراد ناشناس واریز می کنند افزود: ثبت نام و واریز وجه خودرو باید به نام شرکت خودرو ساز صورت پذیرد و هموطنان می بایست از واریز وجه به هر گونه حساب دیگر پرهیز کنند.

وی با اشاره به فرصت طلبی کلاهبرداران اینترنتی در زمان ثبت نام خودرو ادامه داد: برخی آگهی‌های فروش با قیمت‌های اغواکننده و دروغین و یا زمان تحویل فوری چند روزه، کلاهبرداری بوده و قصد فریب شهروندان را دارد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی است،از شهروندان توقع داریم توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاه‌برداران و سودجویان باشند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  به صورت آنلاین با کارشناسان ما درمیان بگذارند.

مقالات دیگر:دفترازدواج



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

والودین: مواضع دکتر رئیسی درباره تقویت روابط همسایگی، تسهیل کننده گسترش همکاری‌های مسکو-تهران است

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اجرای کامل توافقات با روسیه را دنبال می‌کند، افزود: ظرفیت‌های دو طرف می‌تواند مکمل یکدیگر باشد و بهره‌گیری از آنها علاوه بر تامین منافع دو کشور، می‌تواند منافع منطقه‌ای نیز ایجاد کند.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز دوشنبه در دیدار «ویاچسلاو والودین» رئیس دومای دولتی مجلس فدرال فدارسیون روسیه، با بیان اینکه روابط اقتصادی تهران و مسکو به شکل مستمر در حال تقویت و ارتقا است، گفت: دو کشور در حوزه‌های مختلف تجاری، انرژی، ترانزیت و حمل و نقل ظرفیت‌های متنوع و متعددی دارند که می‌تواند در زمینه گسترش همکاری‌ها فعال شود.

مقالات بیشتر:وکیل پایه یک دادگستری تهران

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اجرای کامل توافقات با روسیه را دنبال می‌کند، افزود: ظرفیت‌های دو طرف می‌تواند مکمل یکدیگر باشد و بهره‌گیری از آنها علاوه بر تامین منافع دو کشور، می‌تواند منافع منطقه‌ای نیز ایجاد کند.

«ویاچسلاو والودین» رئیس دومای دولتی مجلس فدرال فدارسیون روسیه نیز در این دیدار مواضع آیت‌الله رئیسی درباره تقویت روابط منطقه‌ای و همسایگی را تسهیل کننده گسترش همکاری‌های دو کشور دانست و گفت: فدراسیون روسیه نیز همین رویکرد و نظر را درباره ارتقای سطح تعاملات با جمهوری اسلامی ایران دارد و دستور کار ما بر اساس اراده سران دو کشور تلاش برای توسعه مستمر همکاری‌ها است.

مقالات دیگر: قیمت ایمپلنت دندان



:: بازدید از این مطلب : 523
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: منابع ثابت و سوخت‌های مصرفی نیز از دیگر منابع آلودگی هوا هستند. طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست کشور در زمان حاضر در ۱۴ نیروگاه کشور مازوت‌سوزی داریم.

خبرگزاری تسنیم: رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست کشور در زمان حاضر در ۱۴ نیروگاه کشور مازوت‌سوزی داریم، گفت: در سال ۱۴۰۰ شهر اردبیل دارای بیشترین تعداد روزهای هوای پاک بوده است.

عباس شاهسونی درباره وضعیت آلودگی هوا در کشور اظهار کرد: طبق برآورد انجام شده در سال گذشته در کشور به طور میانگین در 16.7 درصد از روزهای سال، شاخص کیفیت هوا در محدوده خوب و یا هوای پاک قرار داشته، 63 درصد روزها در محدوده هوای قابل قبول، 16.5 درصد در محدوده هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، 3.4 درصد در محدوده هوای ناسالم برای همه گروه‌ها، 0.42 درصد در محدوده هوای خیلی ناسالم و 0.41 درصد روزها در محدوده هوای خطرناک بوده است.

مقالات بیشتر:دفتروکالت در پونک

وی ادامه داد: در سال 1400 نسبت به سال 1399، روزهای دارای هوای پاک در کشور 5 درصد کاهش یافته است؛ به طوری که در سال 99 در 21 درصد از روزهای سال، شاخص کیفیت هوا در محدوده هوای پاک قرار داشته است.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: در سال 1400، شهر اردبیل دارای بیشترین تعداد روزهای هوای پاک بوده و تعداد روزهای پاک در شهرهای تهران، مشهد، اهواز، اصفهان و کرج در طول سال گذشته کمتر از 10 روز بوده است.

شاهسونی اضافه کرد: منابع ثابت و سوخت‌های مصرفی نیز از دیگر منابع آلودگی هوا هستند. طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست کشور در زمان حاضر در 14 نیروگاه کشور مازوت‌سوزی داریم. در نیروگاه‌هایی که فاصله زیادی با محل سکونت انسان دارند مازوت‌سوزی تاثیر کمتری بر آلودگی هوای شهر می‌گذارد اما در شهرهایی مانند اصفهان و اراک که نیروگاه‌ها به سکونتگاه‌های انسانی نزدیک‌ترند، مازوت‌سوزی روی غلظت ذرات معلق و دی‌اکسید گوگرد تاثیر دارد و می‌تواند باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها شود.

مقالات دیگر:تشریفات مجالس شمال تهران



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

گروه صنعتی ایران خودرو تعداد عرضه خودرو دناپلاس برای روز آینده در بورس کالا را به ۱۰ هزار دستگاه افزایش داده است.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، دنا پلاس در معاملات امروز بورس ۳۸۰ میلیون تومان معامله شد و قیمت تمام شده این محصول برای خریداران حدود ۴۴۰ میلیون تومان است که ۱۶۰ میلیون تومان سود عاید آن‌ها می‌کند.

مقالات بیشتر:وکیل غرب تهران

امروز ۱۰ هزار دستگاه خودروی دنا پلاس دستی سفید با قیمت ۱۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از طرف ایران خودرو عرضه شد که ۱۶ هزار و ۹۷۶ تقاضا برای آن در سیستم به ثبت رسید.

در نتیجه رقابت خریداران قیمت میانگین با حدود ۱۰۱ درصد رشد نسبت به قیمت پایه، به ۳۸۰ میلیون و ۸۰۹ هزار تومان رسید. با احتساب سایر هزینه ها قیمت تمام شده این محصول برای خریداران در بورس کالا حدود ۴۴۰ میلیون تومان است.

قیمت این خودرو در بازار آزاد بالاتر از ۶۰۰ میلیون تومان است و خریداران دنا پلاس دستی در بورس کالا حداقل ۱۶۰ میلیون تومان از این خرید سود کردند.

مقالات دیگر:ظروف کرایه شرق تهران



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با عرضه خودروی دنا پلاس در بورس کالا که طی دو روز گذشته با ابهامات زیادی همراه شده است، گفت:اگر ایران خودرو مشکلی نداشته باشد عرضه دنا فردا انجام خواهد شد.

دنا پلاس فردا در بورس عرضه می شود؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، امید قالیباف در رابطه با توقف عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: وزارت صنعت به همراه وزارت اقتصاد به هیچ عنوان با عرضه خودرو در بورس کالا مخالف نیستند.

وی افزود: با اتمام مهلت قانونی مصوبه سران قوا در تعیین قیمت خودرو توسط ستاد تنظیم بازار، شورای رقابت به حوزه تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو ورود پیدا کرده که همین موضوع عرضه خودرو در بورس کالا با ابهاماتی همراه ساخته است.

مقالات بیشتر: پروسه ایجاد پرونده جنایی و شکایت از قاتل

سخنگوی وزارت صنعت در رابطه با عرضه خودروهای جدید در بورس کالا، گفت: فرآیند عرضه خودروهای جدید در بورس کالا در چارچوب نظر شورای رقابت و وزارت صنعت صورت خواهد گرفت.

قالیباف در رابطه با عرضه خودروی دنا پلاس در بورس کالا که طی دو روز گذشته با ابهامات زیادی همراه شده است، افزود: مدیرعامل ایران خودرو از سازمان بورس خواستار لغو عرضه دنا در بورس کالا بود که امروز اعلام شده بورس کالا با فروش دنا پلاس موافق است و این موضوع اجرایی خواهدشد. در همین راستا اگر ایران خودرو مشکلی نداشته باشد عرضه دنا فردا انجام خواهد شد.

مقالات دیگر:ظروف کرایه سوهانک



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

بانک مرکزی اعلام کرد که شنبه هفته آینده و به مناسبت میلاد حضرت زهرا «س» و روز زن، تعداد ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی از طریق بورس کالای ایران عرضه می‌شود.

ایسنا: بانک مرکزی اعلام کرد که شنبه هفته آینده و به مناسبت میلاد حضرت زهرا «س» و روز زن، تعداد ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی از طریق بورس کالای ایران عرضه می‌شود.

عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی از روز شنبه ۲۴ دی ماه به مدت سه روز کاری در قالب فروش سکه در بورس کالای ایران انجام می شود. خریداران می توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس، به خزانه بانک های عامل مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوط به بورس، به صورت فیزیکی، معادل سکه های خریداری شده را تحویل بگیرند.

مقالات بیشتر:وکیل خانم در تهران

براساس این اطلاعیه، تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی را خریداری کنند. تمامی متقاضیان خرید ربع سکه در مکانیزم حراج ناپیوسته شرکت کرده و قیمت سکه عرضه شده براین اساس، کشف می شود.

همچنین جزییات بیشتر عرضه مذکور از طریق صدور اطلاعیه از سوی شرکت بورس کالای ایران اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ فرآیند عرضه‌های بعدی سکه های طلای تمام، نیم و ربع بهار آزادی به صورت منظم و پیوسته متعاقباً از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

مقالات دیگر:ظروف کرایه تجریش



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

«مارتین گریفیتس» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که اگر طالبان ممنوعیت کار زنان برای آژانس‌های کمک‌های بشردوستانه در افغانستان را لغو نکنند، کمک‌های سازمان ملل به این کشور نمی‌تواند ادامه یابد.

هماهنگ کننده کمک های بشر دوستانه سازمان ملل هشدار داد ممنوعیت کار زنان افغان از سوی طالبان، می تواند به قیمت قطع کمک های بشر دوستانه به این کشور تمام شود.

مقالات بیشتر:موسسه حقوقی غرب تهران

به گزارش مهر به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: در صورت ممنوعیت اشتغال زنان افغان، دست افغانستان از کمک های سازمان ملل کوتاه خواهد شد.

«مارتین گریفیتس» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که اگر طالبان ممنوعیت کار زنان برای آژانس‌های کمک‌های بشردوستانه در افغانستان را لغو نکنند، کمک‌های سازمان ملل به این کشور نمی‌تواند ادامه یابد.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که مایل است در سفر آتی خود به کابل راه‌حل‌های برای رفع این ممنوعیت را بررسی کند. اظهاراتی که حاکی از آن است که بن‌بست تشدید شده میان سازمان ملل و طالبان، می‌تواند منجر به قطع میلیاردها کمک در درازمدت شود.

گریفیتس در ادامه گفت: در حال حاضر پروازهای سازمان ملل که پول نقد را به عنوان کمک های بشردوستانه به کابل انتقال می دادند، به حالت تعلیق درآمده است و در انتظار توقف ممنوعیت کار زنان از سوی طالبان است.

هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل تاکید کرد: بدون کار زنان، ما نمی‌توانیم به افرادی که در واقع هدف اولیه کمک‌های بشردوستانه برای زنان و دختران هستند، کمکی ارائه دهیم.

گفتنی است که عبدالرحمن حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد دولت موقت طالبان ۲۴ دسامبر اعلام کرد که استخدام زنان در سازمان‌های محلی و بین المللی مردم نهاد در افغانستان تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

وزارت تحصیلات عالی طالبان نیز ۲۰ دسامبر طی نامه‌ای به تمام دانشگاه های دولتی و خصوصی افغانستان دستور داد که زنان این کشور «تا اطلاع ثانوی» حق ادامه تحصیل در دانشگاه ها را نخواهند داشت.

مقالات دیگر:ظروف کرایه آجودانیه



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان از شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی در ااین شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ محمدعلی فرهادی، فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان در گفتگو با خبرنگاران با تایید خبر شناسایی عاملان تیراندازی در این شهرستان از دستگیری دو نفر در همین خصوص خبر داد.

مقالات بیشتر:وکیل پایه یک دادگستری تهران

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان ابتدا بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر زخمی شدن یک نفر بر اثر تیراندازی غیرمجاز در یکی از مناطق این شهرستان، شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ محمدعلی فرهادی افزود: ماموران این شهرستان با کار اطلاعاتی و فنی، 2 نفر از عاملان این تیراندازی را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ فرهادی در پایان گفت: پلیس حافظ امنیت مردم بوده و هرگونه اقدامی که آرامش شهروندان را مختل کند با برخورد جدی پلیس روبرو خواهد شد و انتظار ما نیز از مردم در جهت برخورد با این گونه موضوعات این است که خونسردی خود را حفظ کرده و از طریق مراجع قانونی اقدام نمایند.

مقالات دیگر:فینگرفود غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

ایسنا/ دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی به دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی گفت: ارتباط وی با حزب‌الله به لحاظ عاطفی چنان عمیق بود که در مواضع تأییدآمیز و بیاناتش درباره حزب‌الله منعکس می‌شد.

«دومین سالگرد رحلت علامه بزرگ حضرت آیت‌الله شیخ‌ محمدتقی مصباح یزدی «رضوان الله تعالی علیه» از راه فرا می‌رسد؛ اما احساس فقدان او سنگین است و جای خالی او چنان خالی است که هیچگونه پر نمی‌شود. نه دریای دانش او شبیهی دارد و نه بصیرت عظیمش نظیری. او زندگی‌اش را بر وفق خواست و اراده الاهی تدبیر کرده و از این رو وجودش را صرف مسیر خداوند کرده بود؛ سخن خدا را ترویج می‌کرد و ترنم نامش را بر زبان جاری می‌ساخت و به سوی او رهنمون می‌کرد. و از آن جا که خداوند برای هرکس که بخواهد چند برابر می‌کند آن جایگاه عظیم را به وی بخشید؛ چه، اینکه او یک شخصیت نادر و استثنائی دنیای در جهان اسلام بود.

مقالات بیشتر:وکیل اموال ورثه ای

حوزه‌های علمیه و محافل علمی او را به عنوان فقیهی سترگ و فیلسوفی درخشان و نوآور می‌شناسند که در ساحت اندیشه‌ورزی، برای مراکز علم و معرفت و فرهیختگان جویای حقیقتْ یک انقلابی علمی و محصول فرهنگی سازنده‌ای را ارائه کرد و در مباحث متنوع فکری معاصر با اندیشه‌ای فراگیر و مواضعی روشن برای در دفاع از اسلام و انقلاب پیشگام بود و برای مسائل گوناگون، پاسخ‌های مناسب تدارک کرد که جویندگان حقیقت را با آب گوارای فکر ژرف و بیان صحیح خود سیراب ساخت و نادر است که امت بتواند در ساحت نظریه‌پردازی در حوزه مفاهیم و اندیشه‌های اسلامی دوباره شخصیتی در قامت دانش و اندیشه بلند او تقدیم کند.

خداوند متعال بر برادران ما در حزب‌الله، از فرماندهان و عالمان و اعضای کادر و مجاهدان، این نعمت بزرگ را عطاء کرد که از فیض وجود او بهره‌مند شوند و به محضرش شرفیاب گردند تا از روح آرام او الهام گیرند و از جان پرجذبه‌اش سیراب شوند؛ چه اینکه برادران ما در طول دهه‌های گذشته و در ایام حضور متعدد در جمهوری اسلامی همیشه جهت برای رسیدن به محضر ایشان و بهره‌مندی از شهد دانش و عنایت و سلوک او مشتاق و مصر بودند.

ایشان بحق در همه آنچه به مسائل فکری و اعتقادی و اخلاقی مرتبط بود پناه و قبله و مقصد بود و از سر شفقت در لبنان به ملاقات ما تشریف آورده و با عالمان و مجاهدان و خانواده‌های ما ملاقات کرد؛ به نقطه‌های مرزی سرکشی کرد و با نیروهای مقاومت همنشین گشت و افتخار ما این است که همواره مشمول دعای او در نمازها و خلوت‌هایش بودیم و نیز مورد قدرشناسی و احترام ایشان. او بی‌شک مردی الاهی بود که مأموریتش تثبیت و تعمیق و اصالت‌بخشی به ایمان بود و مدام بر ایمان، ایمان و یقین و تسلیم می‌افزود.

ارتباط ایشان با حزب‌الله به لحاظ عاطفی چنان عمیق بود که در مواضع تأییدآمیز و بیانات بلند ایشان درباره حزب‌الله منعکس می‌شد به‌گونه‌ای که معتقد بود که اخلاص و ارتباط عمیق حزب‌الله با ولیّ فقیه موجب این مواضع می‌گشت و به همین جهت نهایت پشتیبانی و نصرت یاری را در حق مقاومت مبذول داشت. اندیشه ژرف و آگاهی گسترده و بینش و معرفت ایشان به اسلام، موجب رابطه عمیق ایشان با ولایت شد و بدین جهت دژی استوار در خط مقدم دفاع از ولایت فقیه و رهبری امام خمینی (قدس سره) و امام خامنه‌ای (دام ظله) بود و ثابت‌قدم و تأثیرگذار بر خط ولایت ماند و نیروهای متخصصی تربیت کرد که در راستای گسترش این اندیشه که همان خط فکری نبوت و امتداد آن است مشارکت کنند. بنابراین تمام تلاش و حرکت او در مسیر گستراندن ریشه‌های این مسیر مبارک بود.

 

او به این حقیقت دست یافته بود که تمسک به مسیر راه ولایت و ارتباط با او و اطاعت از او مایه بقای امت و تأمین کننده محور وحدت و منابع قوت و راه پیروزی امت است؛ بلکه حتی اطاعت از ولی فقیه شرط رسیدن به رضوان الاهی است. امروز بیش‌ از پیش نیازمند بهره‌گیری کامل از میراث عظیم آن سفرکرده عظیم الشان در فکر و رفتار و پایداری و زهد و اخلاص هستیم و حقیقتاً درگذشت ایشان خسارتی بزرگ برای امت و برای اندیشه دینی و انسانی و نیز برای انقلاب اسلامی ایران و حوزه‌های علمیه است و بی‌شک در حزب‌الله، اندیشه‌ای نورانی و پرجاذبه و دوستی گران‌سنگ و دستی حمایتگر و دعایی از سر صدق و صفا را از دست دادیم.

با خداوند متعال پیمان می‌بندیم که بر همان خواست ایشان که بر وفق آن می‌کوشید و دیگران را دعوت می‌کرد حرکت کنیم: یعنی اخلاص الاهی، پایداری در پیمودن این راه و ثبات قدم در مسیر ولایت.»

مقالات دیگر:خدمات مجالس ختم تهران

 



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

در حالی که رییس کل بانک مرکزی می‌گوید قیمت‌ها در بازار غیر رسمی واقعی است، اما بازار همچنان در حال سقف‌شکنی قیمتی است.

مریم فکری: گزارش‌ها از بازار ارز، از برخورد قیمت دلار با سقف ۴۱ هزار تومان حکایت دارد؛ آن هم در روزی که هم رییس‌کل بانک مرکزی و هم وزیر اقتصاد برای پاسخ به التهاب بازار ارز، به مجلس رفته بودند و در مقابل انتقاد تند نمایندگان از افزایش قیمت دلار، وعده کاهش قیمت‌ها را دادند.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در مجلس وعده داد که در عرض یک ماه بازار ارز از سوی بانک مرکزی ساماندهی شود.

او گفت: امیدواریم با همدلی بین سه قوه از بی ثباتی موقت بگذریم؛ ضمن اینکه بنده ۲۱ شهریور امسال در نامه‌ای به رییس مجلس خواسته بودم که یک ابزار کنترلی برای کنترل تقاضاهای دلالی، سفته‌بازی و سوداگری بازار ارز ایجاد شود. همچنین با تصویب طرح مالیات بر سوداگری و عایدی سرمایه به دوران سوداگری و سفته‌بازی در بازار ارز خاتمه می‌دهد که ۱۰۰ درصد آماده اجرای آن هستیم.

مقالات بیشتر:وکیل کلاهبرداری در تهران

علی صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی هم در جلسه علنی صبح دیروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی پیرامون ارزیابی سیاست‌ها و اقدامات ارزی دولت عنوان کرد: نرخ ارز متاثر از بازار غیررسمی است که سطح و حجم این بازار نسبت به بازار رسمی بسیار کوچک‌تر است. برای این‌که بازار ارز کشور را مدیریت کنیم، برنامه‌های متعددی در سطح دولت در حال دنبال شدن است. آنچه که به بانک مرکزی باز می‌گردد، کنترل نقدینگی و تورم است، سیاست‌های عرضه و تقاضا نیز در حال دنبال شدن است.

با این حال، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس گفت: امروز وضعیت ارز برای مردم، ما و اقتصاد کشور قابل قبول نیست. در جلسه سران قوا بنا شد که این موضوع با حضور بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مسئولان دخیل در موضوع ارز به طور خاص دنبال شود؛ مطمئنا سر و سامانی به بازار ارز می‌دهیم.

روح‌اله ایزدخواه، نماینده مجلس با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی نرخ دلار در دولت سیزدهم، تاکید کرد: تقاضا برای تبدیل پول ریالی به ارز همیشه بوده. باید در بانک‌ها حساب ارزی ایجاد کرد تا نگهداری ارز و معاملات غیررسمی در پیاده‌روها قاچاق محسوب شود، قدرت پول ملی سوریه جنگ زده ۸ برابر ایران است چرا که بازار غیر رسمی را مدیریت کرده است.

محسن زنگنه، نماینده دیگر مجلس با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در مدیریت بازار است، بر این باور بود که رییس بانک مرکزی اعتقادی به حفظ ارزش پول ملی ندارد و نرخ ارز را تابع نرخ تورم است. به گفته او، گزارش کمیسیون اقتصادی نشان داد که اعتقادی به وظیفه بانک مرکزی برای حفظ ارزش پول ملی ندارد. در تیم اقتصادی دولت شاهد بهم ریختگی هستیم به نحوی که رییس بانک مرکزی نرخ ارز را تابع نرخ تورم می داند، وزیر صمت نرخ خودرو را تابع نرخ ارز.

قیمت دلار به سقف خورد/ پیش‌بینی جالب از قیمت ارز در بازار

پیش‌بینی کاهش قیمت دلار

با وجود این شرایط و در پی اعلام نرخ دلار به کانال ۴۱ هزار تومان در کانال‌های اعلام نرخ ارز، دبیر کل سابق کانون صرافان گفت که این نرخ‌ها با واقعیت بازار متفاوت و روند قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی است.

 

احمد لواسانی درباره وضعیت بازار ارز اظهار کرد: روند قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی است و عرضه ارز در این بازار زیاد شده و بانک مرکزی نیز توزیع ارز را افزایش داده است.

وی گفت:‌ پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که کاهش نرخ و آرامش در بازار ارز داشته باشیم.

لواسانی با بیان اینکه خریدار ارز کم شده است، به ایسنا گفت: کانال‌ها و سایت‌هایی که از افزایش نرخ ارز، سود می‌برند، نرخ دلار را بالاتر از واقعیت اعلام می‌کنند که دستگاه‌های نظارتی تقاضا داریم با این کانال‌ها برخورد کنند.

دبیر کل سابق کانون صرافان نرخ دلار در صرافی‌ها را حدود ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و بیان کرد: نرخ دلار در بازار آزاد نیز ۳۹ هزار و ۴۰۰ تا ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

در این میان، آن‌طور که در روند بازار غیررسمی ارز دیده می‌شود، این است که دارندگان دلار که این‌ روزها با توجه به قیمت بالا، برای کسب سود و فروش دلار اقدام می‌کنند، با نبود خریدار مواجه می‌شوند و هیچ‌کس خریدار دلارهای آن‌ها نیست.

این در شرایطی است که معامله‌گران، بیم آن را دارند که از بازارساز رو دست بخورند و به همین دلیل، در خرید و فروش دلار محتاط شده‌اند. آن‌ها اعتقاد دارند که هر آن احتمال دارد که بازارساز با اقدامی، روند بازار را معکوس کند و قیمت‌ها کاهشی شود.

در این میان، فشارها و برخوردهای امنیتی در بازار شدت گرفته و گزارش‌هایی نیز دستگیری برخی از دلالان ارزی حکایت دارد.

مقالات دیگر:خدمات مجالس ترحیم غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

برای نخستین بار است که ایلان ماسک پس از رای اکثر کاربران به استعفای او در یک نظرسنجی که توسط خود این میلیاردر یکشنبه هفته جاری برگزار شد، به کناره گیری خود به عنوان مدیرعامل این پلتفرم اشاره می کند.

ایلان ماسک اعلام کرد به محض این که جانشینی پیدا کند، از سمت خود به عنوان مدیرعامل توییتر کناره‌گیری می کند اما همچنان بعضی از واحدهای مهم این پلتفرم شبکه اجتماعی را اداره خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مالک میلیاردر توییتر در توییتی نوشت: به محض این که فردی را پیدا کنم که به حد کافی احمق باشد تا این شغل را قبول کند، به عنوان مدیرعامل استعفا خواهم کرد. پس از آن، تنها تیمهای نرم افزار و سرورها را اداره خواهم کرد.

 مقالات بیشتر:دفاع مشروع در قتل

برای نخستین بار است که ایلان ماسک پس از رای اکثر کاربران به استعفای او در یک نظرسنجی که توسط خود این میلیاردر یکشنبه هفته جاری برگزار شد، به کناره گیری خود به عنوان مدیرعامل این پلتفرم اشاره می کند.

پیشتر شبکه سی ان بی سی به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود ایلان ماسک با جدیت در جست و جوی مدیرعامل برای توییتر است.

نظرسنجی ایلان ماسک در پایان هفته پرجنجالی انجام شد که طی آن سیاست حریم خصوصی توییتر تغییراتی یافت و حساب چندین خبرنگار تعلیق شد و سپس با انتقاد مقامات دولتی، گروه های کنشگر و سازمانهای ژورنالیستی، حساب این خبرنگاران از تعلیق خارج شد. از زمان خریداری شدن توییتر توسط ایلان ماسک در اکتبر، تغییرات زیادی انجام شده است. ماسک، مدیران ارشد و نیمی از کارکنان توییتر را اخراج کرده، نرخ اشتراک سرویس توییتر بلو را افزایش داده و حساب دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را برگردانده است.

در این نظرسنجی، ۵۷.۵ درصد از کاربران در پاسخ به پرسش ماسک که" آیا باید از مدیرعاملی توییتر کناره گیری کنم" به "آری رای دادند.

ماسک روز یکشنبه گفته بود به نتایج این نظرسنجی عمل خواهد کرد اما به زمان مشخصی برای کناره‌گیری اشاره نکرده و جانشینی را انتخاب نکرده بود.

وال استریت هفته هاست بود که خواستار کناره گیری ماسک از مدیرعاملی توییتر بود و اخیرا حتی سهامداران خوشبین تسلا هم توجه بیش از حد ماسک به این پلتفرم شبکه اجتماعی و پرت شدن حواس او در اداره شرکت خودروسازی برقی تسلا را زیر سوال برده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، خود ماسک گفته است کارهای زیادی دارد و به دنبال مدیر عامل برای توییتر است. وی روز یکشنبه گفت هیچ جانشینی وجود ندارد و هیچ‌کس این شغل که می تواند توییتر را زنده نگه دارد را نمی خواهد.

مقالات دیگر:کاشت دندان



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

با ادامه تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، مدارس و دانشگاه‌های استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس برای روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه به صورت غیر حضوری فعال خواهند بود.

ایسنا نوشت: با ادامه تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، مدارس و دانشگاه‌های استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس برای روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه به صورت غیر حضوری فعال خواهند بود.

مقالات بیشتر:وکیل خبره تهران

عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران که ریاست جلسه امروز شنبه کمیته اضطرار آلودگی هوا را بر عهده داشت در تشریح مصوبات این جلسه گفت: با توجه به تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته جاری ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ آذر ماه مدارس و دانشگاه‌های تهران در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس به صورت غیر حضوری دایر خواهند بود.

وی افزود: مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها در تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس تعطیل خواهند بود.

ملکی ادامه داد: فروش طرح ترافیک برای این سه روز توسط شهرداری تهران متوقف خواهد شد و فروش ممنوع است همچنین نیاز است که شهروندان از ترددهای غیر ضرور خودداری کرده و در صورت لزوم حتما از ماسک مناسب N۹۵ استفاده کنند.

وی تاکید کرد: روسای ادارات نیز باید با مرخصی مادران دارای فرزند محصل موافقت کنند. از سوی دیگر فعالیت کارخانه‌های تولید شن و ماسه نیز تا روز چهارشنبه متوقف خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران این را هم گفت: به وزارت کشور پیشنهاد داده می شود که ساعت کاری ادارات دو ساعت کاهش پیدا کند که در صورت تایید این موضوع ابلاغ می شود. این کار با هدف کاهش بار ترافیکی شهر انجام می‌شود.

ملکی درباره تکلیف برگزاری شهرآورد پایتخت نیز گفت: در جلسه مقرر شد این بازی با توجه به شرایط و با احتمال زیاد لغو شود و این موضوع باید به عنوان پیش‌آگاهی به فدراسیون اعلام شود.

معاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه تا کنون گزارشی مبنی بر استفاده از مازوت در نیروگاه‌های استان تهران به دست استانداری تهران نرسیده است، افزود: با توجه به گزارش شهرداری تهران مبنی بر افزایش معنادار SO۲ در برخی روزهای هفته گذشته مقرر شد در جلسه آینده کمیته اضطرار آلودگی هوا گزارشی از سوی محیط زیست، وزارت صمت و شرکت پخش و پالایش مبنی بر استفاده از سوخت گازوئیل با گوگرد بالا و یا سوخت بدون استانداردهای لازم در نیروگاه‌ها و صنایع ارائه شود اما گزارشی از استفاده از مازوت و سوخت غیر استاندارد در نیروگاه‌ها به ما ارائه نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت‌های ورزشی عمومی در محیط‌های باز تا روز چهارشنبه متوقف است فعالیت‌های قهرمانی نیز تعطیل خواهد بود. بر همین مبنا احتمالا دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در روز سه شنبه لغو خواهد شد و نیاز است که این موضوع به عنوان پیش آگاهی به فدراسیون فوتبال اعلام شود.

 

به گفته ملکی، همچنین با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوا تا روز چهارشنبه ممنوعیت تردد شبانه کامیون‌ها تا روز چهارشنبه اعمال خواهد شد و باید کامیون‌ها از مبادی بیرون شهر ممنوعیت ترددشان اعمال شود. همچنین واحدهای تولید بتن، شن و ماسه و آسفالت فعالیت‌شان تا روز سه شنبه متوقف خواهد بود.

وی اظهار کرد: شرکت پخش و پالایش باید نسبت به تامین گاز نیروگاه‌ها و صنایع اقدام کند و ممنوعیت استفاده از نفت کوره و مازوت در تهران اعمال خواهد شد و محیط زیست و وزارت صمت نیز باید بر این موضوع نظارت و دقت لازم را داشته باشند. بی تردید اگر کسی این قانون را رعایت نکند به مردم معرفی خواهد شد.

مقالات دیگر:مرکز مشاوره مرزداران



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

ایسنا نوشت: دولت استرالیا به تبعیت از کشورهای غربی و در اقدامی خصمانه تحریم‌هایی را علیه شش فرد و دو نهاد ایرانی وضع کرده است.

پنی وانگ، وزیر امورخارجه استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورش به بهانه نقض حقوق بشر تحریم‌هایی را علیه ایران و روسیه وضع کرده است.

مقالات بیشتر:وکیل مشاوره حقوقی ملکی

وی در بیانیه خود تصریح کرد که دو نهاد، شامل پلیس امنیت اخلاق ایران و نیروی مقاوت بسیج و همچنین شش فرد را به دلیل آنچه سرکوب اعتراضات در ایران عنوان کرد، هدف تحریم قرار داده است.

پنی وانگ در ادامه با متهم کردن دولت ایران به نقض حقوق بشر مردم خود گفت که سید صادق حسینی ( از فرماندهان سپاه) از جمله کسانی است که هدف این تحریم‌ها قرار گرفته است.

مقالات دیگر:قیمت خانه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

قالیباف در همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی گفت: هیچ سندی معتبرتر، مؤثرتر، مورد وثوق‌تر و در دسترس‌تر از قانون اساسی نداریم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی که صبح امروز(شنبه، ۱۲ آذر ماه) به مناسبت روز قانون اساسی در سالن اجلاس سران و با موضوع احصای راهکارهای مؤثر اجرای قانون اساسی بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی و تفسیر شورای نگهبان از این اصل برگزار شد، در کنار سایر رؤسای قوا حضور یافت.

مقالات بیشتر:وکیل خانم در تهران

قالیباف در این همایش گفت: در ابتدا به سهم خودم به همه عزیزان و بزرگواران و اندیشمندان در حوزه حقوق، از بخش های مختلف دانشگاهی و بخش های دولتی، حوزه های علمیه، برادران و خواهران گرامی و همچنین مهمانان خارجی حاضر در این جلسه عرض خیر مقدم دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدا درود می فرستم به روح پرفتوح شهدا و امام شهدا، امامی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت و به ویژه درود می فرستیم به روح پرفتوح شهید بهشتی(ره)، شهیدی که در پایه گذاری، شکل گیری و تصویب قانون اساسی، نقش بسیار کلیدی و اساسی را ایفا کردند و همچنین تشکر می کنم از عزیزان خود در دولت، به ویژه برادر عزیز و مجاهدم دکتر دهقان، معاون حقوقی ریاست محترم جمهور که در این روز عزیز این فرصت را فراهم کردند که به یک بحث مهم در حوزه اجرای قانون اساسی بپردازیم.

وی در ادامه با بیان اینکه همه ما بر موضوع اهمیت قانون اساسی و نقش آن در انسجام ملی و وحدت ملی و در پیشرفت کشور خود از این مسیر، اتفاق نظر داریم، عنوان کرد: نزدیک ترین و سهل الوصول ترین و مطمئن ترین راه برای تعیین روابط و انسجام بین حاکمیت، مردم و جامعه و برای حفظ یکپارچگی کشور و انسجام ملی خود، هیچ سندی معتبرتر، مؤثرتر، مورد وثوق تر و در دسترس تر از قانون اساسی نداریم پس همه باید با هر گرایش، دین، مذهب و سلیقه و قومیتی که در ایران عزیز زندگی می کنیم و شهروند جمهوری اسلامی محسوب می شویم باید به آن احترام بگذاریم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه همه ما باید قانون اساسی را میثاق ملی خود بدانیم و اولین نکته‌ای که باید همه به آن توجه کنیم، فرهنگ قانون گرایی است، عنوان کرد: قانون و اجرای آن و فرهنگ قانون‌گرایی، مهم‌ترین زیرساخت نرم افزاری برای هر جامعه و حاکمیتی است و البته که بیشتر و پیشتر از هر کسی، نمایندگان و کارگزاران نظام مکلف به تعهد به اجرای قانون اساسی هستند.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه همه ما باید بدانیم دور زدن قانون، استناد گزینشی به قانون یا تبعیض در اجرای قانون، بدترین صدمات و لطمات را به فرهنگ قانون‌گرایی می‌زند خصوصاً اگر از مسئولان در اجرای قانون سر بزند، اظهار داشت: دور شدن از قانون به انگیزه روان شدن و تسریع در امور آسیب‌هایش آنقدر زیاد است که چنین کاری به صرفه مادی و معنوی ما نبوده و نخواهد بود.

وی گفت: امام(ره) فرمایشی دارند با این مضمون که خروج از چارچوب اختیارات ضررش بیشتر از رشد کار در نقطه دیگری است. پس به بهانه اینکه قصد داریم مشکلی را حل کنیم و یا موضوعی را زودتر پیش ببریم، حقی را به حق دار بدهیم، عدالتی را برقرار کنیم، نباید باعث قانون گریزی شویم که عملی نابخشودنی و کار غیرعقلانی است.

 

قالیباف در ادامه تصریح کرد: در اهمیت قانون اساسی ما همین بس که بدانیم در دو سه ماه اخیر دشمن کجا را هدف قرار گرفته است؟ امروز دشمن انسجام و وحدت ملی ما، یکپارچگی سرزمینی ما و در حقیقت دشمن همه ویژگی‌های قانون اساسی و میثاق ملی ما را مورد هجمه قرار داده از این رو باید بدانیم برنامه دشمن علیه هویت ملی، امنیت ملی و پیشرفت ملی ما است. پس همه آنهایی که دل در گرو ایران عزیز و دل در گرو اسلام و افتخار این سرزمین دارند باید برای اجرای تمام عیار قانون اساسی تلاش کنند که اجرای قانون اساسی باطل السحر برنامه دشمن علیه هویت ملی، امنیت ملی و پیشرفت ما است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در همین دهه‌ها و سال‌های گذشته وقتی نگاهی با دقت بیشتر داشته باشیم، برخی نیروها و دسته‌های سیاسی را می‌بینیم که با قانون اساسی درافتاده‌اند، یا خواهان تجدیدنظر در قانون اساسی هستند و یا از اجرای قانون اساسی طفره می‌روند و شاید بهانه آنها این باشد که بگویند این قانون اساسی کارآمد نیست.

وی در ادامه با تأکید براینکه همه ما باید بدانیم قانون اساسی میثاق ملی همه ماست، عنوان کرد: ارزش های ما، اسلامیت، جمهوریت نظام و امنیت ما در این قانون اساسی است. البته که باید توجه داشته باشیم همه ابعاد قانون اساسی را به طور متوازن اجرا کنیم تا قانون اساسی کارآمدی خود را به نمایش بگذارد.

قالیباف در ادامه با اشاره به اینکه این سخن درست است که هنوز ما از همه ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده نکرده ایم، ابراز داشت: ما به قانون اساسی در همه قلمروهای تدوین شده و پرداخته شده، توجه نکرده‌ایم و به بخشی از آنها هنوز عمل نکرده و یا به طور کامل و متوازن عمل نکرده‌ایم. از این رو راهکار نجات دهنده برای ما اجرای کامل، متوازن و بدون تحریف و انحراف از قانون اساسی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مطلب که قانون اساسی ما قانون مترقی بوده و امروز حلال مشکلات ما در ابعاد مادی و معنوی است، اظهار کرد: در بحث حکمرانی‌ نو که نکاتی را بعضاً خدمت مردم در طی سال‌های قبل تا به امروز گفته‌ام، بر همین نکته تأکید داشته‌ام که آنچه نیاز به تغییر دارد، نگاه ما و نحوه اجرای قانون اساسی بوده و حل مشکلات در تغییر قانون اساسی نیست.

وی در ادامه افزود: باید بدانیم حکمرانی یک امر ملی بوده و شعار جناحی نیست که با خواستن یا نخواستن یک گروه و یا یک حزب، تعیین تکلیف شود و باید بدانیم کارآمدی ارزش کانونی حکمرانی است. تا زمانی که ما به کارآمدی یک پاسخ روشن و مشخص ندهیم و تا زمانی که قدرت حل مسأله را پیدا نکنیم قادر نیستیم، مسأله حقوق اساسی مردم را پاسخ بدهیم.

قالیباف ادامه داد: وقتی به فصول قانون اساسی نگاه می‌کنیم، در فصل سوم حقوق ملت، حقوق مردم و رابطه آن با کارگزاران، نمایندگان و حاکمیت تعریف شده و هر کسی که مدعی این باشد که بخواهد حقوق عامه را صورت داده، احیا کرده و پیش ببرد، بدون شک قانون اساسی مهم‌ترین تکیه گاه او، مهم‌ترین سند و بالاترین سند برای این کار است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه اولین حق مردم را حفظ کرامت آنها دانست و افزود: اولین حق مردم این است که ما یک زندگی خوب در سایه دین و به کارآمدترین شکل، برایشان فراهم کنیم و این را مردم در همه شئونات زندگی خود ببینند. بدون شک فقر، فساد و تبعیض در تضاد با کرامت و منزلت انسان‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به تعبیر آیت‌الله جوادی آملی که می‌فرمایند مردم ستون دین هستند، یادآور شد: پس حق این مردم و رضایت عامه به وسیله رعایت حقوق عامه اتفاق می‌افتد و نگاه ما به حکمرانی‌ نو نیز در همین رابطه میان مردم، حاکمیت و کارگزاران و نمایندگان است که بالاتر از یک قرارداد اجتماعی است که در مکاتب انسان‌ساخت مورد تأکید قرار می‌گیرد، قرار دارد.

 

قالیباف همچنین گفت: عمق باورها و نگاه اجتماعی ما مبتنی بر قانون اساسی است که برخاسته از فرهنگ قرآنی و فرهنگ اهل بیت(ع) است و ما از بعد دینی، اخلاقی، اسلامی، انسانی، دنیوی و اخروی به‌عنوان کارگزاران نظام در مقابل یکایک مردم خود و حقوق آنها مسئول هستیم و این تنها از بعد اجرای یک قرارداد خاص نیست.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه در حکمرانی اسلامی بر این باور هستیم که کارآمدی حق‌الناس است، اظهار داشت: کارآمدی صرفاً یک معیار مدیریتی یا یک فضیلت اخلاقی نیست، بلکه یک حق است که ما مسئولین باید در هر بخش و هر سطحی این حق را ادا کنیم.

وی بر همین اساس تصریح کرد: ماهیت حکمرانی نو اینگونه است که این حق را نیز باید با عمل ادا کنیم، نه با حرف و سخن؛ و اگر این حقِ به حق مردم را آن هم به مردمی که هر کجا این کشور، نظام، آب و خاک؛ خون خواست، جان خواست، مال خواست، در پیروزی انقلاب، در دفاع مقدس، در مقابله با گروه های ضد انقلاب، در رسیدگی به حرکت‌های مؤمنانه و کمک در سیل، زلزله و حتی در حوادث تلخ اخیر دیدیم چگونه بسیجیان و مردم جان خود را تقدیم کردند به همین دلیل ما نسبت به این مردم مدیون هستیم و کارآمدی و حق را باید برای این مردم انجام دهیم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه این میثاق ما با مردم است و مردم حق دارند با عمل ما، ما را ارزیابی کنند و نظر بدهند، یادآور شد: البته مردم ما آنقدر شریف، بزرگ، با محبت و اهل گذشت هستند که از برخی نارسایی‌ها، کوتاهی‌ها و کم توجهی‌های ما چشم می‌پوشند و هرگاه به کمک آنها نیاز داریم، آنها را صدا می‌کنیم و آنها در هر عرصه‌ای از جان، مال و آبروی خود برای عزت کشور خود و اسلام می‌گذرند. اما واقعاً من و شما مسئولان باید بگوییم تا کی و کجا؟

مقالات دیگر:کاشت دندان



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرنوشت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: بر اساس اصلاحات صورت گرفته در این طرح، موضوع استخدام رسمی به وضعیت نیروهای شرکتی و در قالب قرارداد کار معین تقلیل پیدا کرد.

حسن لطفی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، با اشاره به سرنوشت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت،گفت: رئیس جمهور تاکید بر کاهش بی عدالتی در امور استخدامی اعم از موضوعات حقوق و مزایا و سوابق کارکنان داشتند و به نوعی بانی طرح این مسئله در کشور بودند.

وی بیان کرد: هدف از طرح این موضوع این بود که نباید در یک اتاقی دو کارمند با سوابق تحصیلی مشابه فعالیت کنند، اما یک کارمند رسمی ۲۰ میلیون تومان و یک کارمند قرار دادی ۶ میلیون تومان حقوق دریافت کند.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل ملکی غرب تهران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت قصد داشت این گروه‌های استخدامی را ساماندهی و بی عدالتی‌ها در این بخش را جبران کند.

لطفی تاکید کرد: با این حال، دولت در اجرای این طرح با مشکل و چالش مواجه شد، یعنی دید این امکان وجود ندارد که همه کارکنان قراردادی را رسمی کند چراکه پست سازمانی ندارد و محدودیت‌هایی در موضوع استخدامی است.

وی گفت: دولت در ادامه به کمیسیون پیشنهاد داد که موضوع استخدامی کارکنان به موضوع نیروی شرکتی تعدیل شود و حتی نماینده دولت در کمیسیون گفتند که ما توان اجرای همین موضوع را هم نداریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماینده دولت در کمیسیون تامین منابع مالی را مشکل اصلی در این بخش دانست، بیان کرد: بنابراین ما برای اینکه این طرح ناقص و ناکام نماند قبول کردیم که موضوع ساماندهی استخدامی کارکنان دولت به موضوع استخدام در وضعیت نیرو‌های شرکتی تغییر پیدا کند.

لطفی بیان کرد: براساس جلسات در کمیسیون اجتماعی قرار بر این شد این افراد در قالب قرارداد کار معین فعالیت کنند و این طرح بعد از اصلاح، به هئیت رئیسه مجلس ارجاع شده است.

وی تاکید کرد: پیش‌تر کلیات این طرح در مجلس به تصویب رسیده بود و در حال حاضر باید جزئیات این طرح در مجلس بررسی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از چالش‌های ما در این حوزه این است که دولت خودش آماری از کارمندان شرکتی خود ندارد و وقتی دولت نمی‌داند این افراد چند نفر هستند، دیگر نمی‌داند قرار است چه میزان بار مالی را متحمل شود.

مقالات دیگر:هزینه لمینت دندان



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

 

با تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام، جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس ادعای جدیدی درباره برنامه هسته ای ایران و مشارکت ایران در جنگ اوکراین مطرح کرده است.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، پس از دور جدیدی از تحریم‌های انگلیس علیه مقامات ایرانی و تشدید هجمه‌های مقامات انگلیسی علیه جمهوری اسلامی، وزیر خارجه بریتانیا ادعاهایی را علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است.

مقالات بیشتر:نکات حقوقی خرید خانه

در پی تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کشورهای غربی هجمه‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران را تشدید کرده‌اند.

بنا بر گزارش وبگاه خبری-تحلیلی بلومبرگ، «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس که از جمله کشورهایی بود که پس از اتهام‌زنی شورای حکام، به همراه شرکای فرانسوی و آلمانی و آمریکایی خود علیه جمهوری اسلامی بیانیه صادر کرد، مدعی شده که تهدید برنامه هسته‌ای ایران، «پیشرفته‌تر از هر زمانی شده است».

وی امروز (شنبه)، در جریان سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی امنیت در بحرین، جمهوری اسلامی ایران را به «خونریزی و تخریب» در سراسر جهان متهم کرد.

ادعای لندن درباره مشارکت ایران در جنگ اوکراین

این مقام انگلیسی ادعای بدون سند و مدرک غربی‌ها در خصوص مشارکت ایران در جنگ اوکراین از طریق ارائه پهپاد به روسیه را تکرار کرد و مدعی شد که تسلیحاتی را که ایران در اختیار کشورهای دیگر قرار می‌دهد، امنیت غرب آسیا و فراتر از آن را در معرض خطر قرار می‌دهد.

کلورلی در این خصوص گفت: «تسلیحات عرضه شده ایران کل منطقه را تهدید می‌کند. امروز برنامه هسته‌ای ایران پیشرفته‌تر از هر زمانی شده است و این رژیم، به فروش پهپادهای مسلح به روسیه که غیرنظامیان را در اوکراین به قتل می‌رساند، متوسل شده است».

مقام‌های غربی به ویژه آمریکا و اوکراین نیز پیش از این چنین ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده‌اند که جمهوری اسلامی آن‌ را بی‌اساس خوانده است.

وزیر خارجه انگلیس با حمایت از اغتشاشات درون ایران بر تعهد بریتانیا برای مقابله با ایران تأکید کرد و گفت: «بریتانیا برای همکاری با دوستان خود برای مقابله با تهدید ایران، توقف قاچاق تسلیحات متعارف و جلوگیری این رژیم برای دستیابی به قابلیت تسلیحات هسته‌ای مصمم است».

کلورلی قصد دارد پس از اتمام کنفرانس بحرین به قطر سفر کند و در بازی افتتاحیه انگلیس مقابل ایران در جام جهانی حضور داشته باشد.

ادعاهای وزیر خارجه بریتانیا در پی اقدامات ضدایرانی این کشور صورت می‌گیرد به طوریکه پیش از این اوایل هفته گذشته، انگلیس دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه مقام‌های جمهوری اسلامی به بهانه حمایت از اغتشاشات در ایران وضع کرد.

از طرف دیگر، «کن مک کالوم» رئیس سازمان جاسوسی «ام آی 5» انگلیس مدعی شد که نیروهای اطلاعاتی ایران، افرادی که را بعنوان دشمنان نظام جمهوری اسلامی شناسایی کنند، در انگلیس هدف قرار می‌دهند.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته (پنجشنبه) با ۲۶ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع قطعنامه ضدایرانی پیشنهاد شده از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی را به تصویب رساند.

قطعنامه مذکور از ایران می‌خواهد فوراً با تحقیقات آژانس اتمی در خصوص ذرات اورانیوم یافت‌شده در سه مکان اعلام‌نشده در ایران همکاری کند.

ساعتی قبل از تصویب قطعنامه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام این ۴ کشور غربی را محکوم کرده و آن را غیرقابل قبول و مردود خوانده بود. سخنگوی وزارت امور خارجه هشدار داد که اگر قطعنامه ضد ایرانی در آژانس تصویب شود، پاسخ ایران قاطع و موثر خواهد بود.

در پیش‌نویس این قطعنامه از ایران خواسته شده به درخواست‌های آژانس درباره سه مکان ادعایی پاسخ ضروری و فوری بدهد. این پیش‌نویس همچنین ایران را به عدم همکاری کافی در خصوص وجود ذرات اورانیوم در سه مکان اعلام نشده متهم کرده و عنوان می‌کند که ایران در راستای اجرای وظایف قانونی خود و بدون تاخیر بایستی اقداماتی را صورت دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های گذشته برخی از ادعاهای مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده و تکرار کرده است. تهران این ادعاها را ساختگی دانسته و آنها را رد کرده است.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیش از این تصریح کرده تهران به سوالات مطرح‌شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دقیق داده اما آژانس مبنای گزارش‌هایش را اطلاعات دریافتی از دشمنان ایران قرار می‌دهد.

مقالات دیگر:قیمت ایمپلنت دندان



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

ایرنا:فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ساعتی قبل سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ به سمت کلانتری ۱۱ شهرستان خاش اقدام به تیراندازی کردند.

مقالات بیشتر: پس گرفتن ملک توسط مرد پس از انتقال به زن

سردار احمد طاهری شامگاه چهارشنبه اظهارداشت: این افراد ناشناس پس از اقدام به تیراندازی به سمت کلانتری با اقدام متقابل ماموران کلانتری رو به رو شدند و بلافاصله از محل گریختند.

وی بیان کرد:بر اثر این تیراندازی، یکی از ماموران انتظامی که در پشت کلانتری قرار داشت به طور سطحی زخمی شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: شناسایی سرنشینان این خودرو در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

مقالات دیگر:بهترین مرکز نوروفیدبک آریاشهر



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به روند بررسی لایحه متناسب‌سازی حقوق‌ها گفت: گزارشات کمیسیون امروز جمع بندی می‌شود تا بتوانیم گزارش‌ نهایی را 24 مهر به صحن مجلس ارائه کنیم.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در جلسه علنی روز یکشنبه 17 مهر مجلس شورای اسلامی، دو فوریت لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با ۲۲۴ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.

بر همین اساس جهت اطلاع از آخرین روند رسیدگی و بررسی این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که کمیسیون تخصصی این موضوع به شمار می‌رود، به سراغ جعفر قادری از اعضای این کمیسیون رفتیم.

مقالات بیشتر:خلع ید

قادری در مورد آخرین وضعیت بررسی لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: این لایحه روز دوشنبه 18 مهر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد. ما همان روز در دو نوبت صبح و عصر جلساتی را برای بررسی لایحه داشتیم.

وی افزود: با توجه به اینکه این لایحه چند محور عمده از جمله شاغلین، بازنشستگان و افراد تحت پوشش کمیته امداد را داشت، بر همین اساس سه کمیته در کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل شد و این کمیته‌ها بررسی‌های خود را انجام دادند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد:  روز سه شنبه 19 مهر هم در ساعات 10 الی 12 و 14الی 17 و همچنین 18 الی 21:30 جلسات ما ادامه داشت و روز بعد آن هم دوستان ما در کمیسیون برنامه و بودجه جلسات خود را ادامه دادند و ان‌شاءالله گزارشات کمیسیون روز شنبه 23 مهر جمع بندی می‌شود تا بتوانیم گزارش‌ نهایی را روز یکشنبه 24 مهر به صحن مجلس ارائه کنیم.

قادری درباره روند کار قانونی تا اعمال افزایش حقوق‌ها و اینکه افزایش حقوق‌ها چه زمانی اعمال می ‌شود؟ گفت: در اینجا دو نگاه وجود دارد؛ ترجیحاً اگر اعمال افزایش حقوق‌ها را از شهریور ماه لحاظ کنیم، خیلی مناسب‌تر است؛ منتهی از آن سو سقف منابعی داریم که اگر بخواهیم با این سقف منابع افزایش حقوق داشته باشیم ممکن است نتوانیم شروع این قانون را از شهریور ما لحاظ کنیم و امکان دارد به ناچار این افزایش حقوق‌ها را یک ماه عقب بیاندازیم.

وی افزود: اگر بخواهیم منابعی را اضافه کنیم، هم در تامین منابع به مشکل خواهیم خورد و هم با اصل 75 قانون اساسی مغایر است و طبیعتاً دولت به شورای نگهبان رفته و اعتراض می‌کند و شورای نگهبان نیز مصوبات مجلس را بر می‌گرداند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: حالا اینکه شروع افزایش حقوق‌ها از شهریور باشد یا مهر، باید ببینیم که چگونه می‌توانیم منابع این موضوع را تامین کنیم.

مقالات دیگر:شیشه بری مرزداران



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

ابعاد انتظامی و امنیتی وقایع اخیر در کشور با حضور فراجا، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بررسی خواهد شد.

مهر نوشت: ابعاد انتظامی و امنیتی وقایع اخیر در کشور با حضور فراجا، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بررسی خواهد شد.

اگر شما هم جز اشخاصی هستید که در ملک و زمین سرمایه گذاری کرده اید،حتما به وکیل ملکی در تهران باید مراجعه کنید

ما به شما وکیل پایه یک دادگستری نرگس رستمی (rostami-lawyer.ir)را پیشنهاد میدهیم به جد می توان گفت :بهترین وکیل ملکی تهران هستند.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری تشکیل جلسه می‌دهند. اهم دستور کار این جلسات به شرح زیر است:

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

بررسی تحولات امنیتی کشور با حضور مسئولان ارشد ذیربط

دعوت از وزیر اطلاعات به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها

بررسی ابعاد انتظامی و امنیتی وقایع اخیر در کشور با حضور فراجا، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی

مقالات دیگر:مرکز مشاوره غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

سردار حمیدی از اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های توقف و تردد در روز ۳۱ شهرویور ماه امسال توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در محل‌های اعلامی خبر داد.

آفتاب‌‌نیوز :بزرگ سردار محمد حسین حمیدی در خصوص این خبر گفت: بمنظور بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از حماسه آفرینی‌های غیور مردان نیرو‌های مسلح و نمایش قدرت و توان و تجدید بیعت با رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا حضرت آیت ا… خامنه‌ای (مدظله العالی) مراسم رژه یگان‌های پیاده و موتوری نیرو‌های مسلح در ضلع شمالی مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) در ساعت ۰۸۰۰ روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ برگزار می‌شود.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل ملکی تهران

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران، سردار حمیدی ادامه داد: بر همین اساس پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ مأموریت دارد با بهره گیری از حداکثر امکانات اقدامات و تدابیر لازم ترافیکی را بمنظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم پیش بینی و به مورد اجرا گذارد.

وی گفت: محل اجرای این مراسم در ضلع شمالی مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و کلیه معابر، خیابان‌ها و تقاطع‌های همجوار آن می‌باشد که پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تامین نظم وایمنی عبورومرور و جلوگیری از تراکم بار ترافیکی در مسیر‌های منتهی به محل برگزاری مراسم، رسیدگی فوری به تصادفات و سوانح رانندگی در معابر و محدوده اجرای مراسم، تعامل و همکاری با سایر واحد‌های نظام، انتظامی و دژبان آجا در راستای انجام هرچه مطلوب‌تر ماموریت و کنترل، نظارت و هدایت ترافیک قبل، حین و بعد از اجرای مراسم ماموریت‌های خود را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به محدودیت‌های تردد که از ساعت ۲۳۳۰ روز چهارشنبه مورخه ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ برگزار می‌شود، تصریح کرد: در مسیر ۱- شمال به جنوب بزرگراه شهید هاشمی از پل شهید صنیع خانی و تردد کلیه وسائل نقلیه به سمت جنوب خودرو‌هایی که قصد دسترسی به بهشت زهرا (س) را دارند میبایست از طریق خیابان شهید رجائی، جاده قدیم قم و از درب گلدسته وارد بهشت زهرا (س) شوند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ سایر محدودیت‌های تردد را به شرح زیر اعلام کرد:

۲- اعمال محدودیت تردد در مسیر شرق به غرب بزرگراه آزادگان ورودی به بزرگراه شهید هاشمی. (لوپ راستگرد زیر پل شهید صنیع خانی)

۳- اعمال محدودیت تردد در مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان ورودی به بزرگراه شهید هاشمی (رمپ راستگرد ورودی به بزرگراه شهید هاشمی)

۴- اعمال محدودیت تردد از پل باقرشهر به سمت غرب بلوار علامه عسگری تا پایان مراسم.

۵- اعمال محدودیت تردد بزرگراه شهید هاشمی از شمال به غرب بلوار علامه عسگری در صورت نیاز و برابر دستور از ابتدای راستگرد پل شهید صالحی (جدیدالاحداث).

۶- اعمال محدودیت تردد در راستگرد جنوب به شرق آزادراه تهران – قم به سمت بلوار علامه عسگری (بلوار امام) واقع در ضلع شمالی حرم مطهر تا پایان مراسم.

۷- اعمال محدودیت تردد در آزادراه تهران – قم از راستگرد شمال به شرق بلوار علامه عسگری.

 

۸- اعمال محدودیت تردد در بزرگراه امام علی (ع) از تقاطع جاده قدیم قم به سمت غرب و هدایت بار ترافیکی از طریق راستگرد به جنوب بزرگراه شهید رجایی و جاده قدیم قم.

۹- اعمال محدودیت تردد در کلیه ورودی‌ها به زیرگذر ضلع شمالی حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) در ضلع شمالی.

۱۰- اعمال محدودیت تردد در خروجی بهشت زهرا (س) از میدان ساعت صرفاً به سمت غرب بزرگراه عامه عسکری.

۱۱- دورگرد غرب به غرب (باب الرحمه) در بزرگراه علامه عسکری.

۱۲- خروج بارترافیکی از زیرگذر مترو به سمت بلوار الغدیر- سه راه خیرآباد و جاده قدیم قم.

ممنوعیت‌های توقف:

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ممنوعیت‌های توقف افزود:

۱- از ساعت ۲۴۰۰ روز چهارشنبه مورخه ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ در پارکینگ ضلع شمالی تا پایان مراسم.

۲- از ساعت ۰۱۰۰ روز پنجشنبه مورخه ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم بشرح ذیل:

۲-۱- بلوار علامه عسگری از پل شهید صالحی تا پل آزادراه خلیج فارس در هر دو مسیر.

۲-۲- بزرگراه شهید هاشمی از پل شهید صنیع خانی تا پل شهید صالحی در هر دو مسیر.

۲-۳- آزادراه تهران – قم از پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران – قم در هر دو مسیر به جز خودرو‌هایی که جهت جابجایی گروهان‌های رژه در نظر گرفته شده است.

وی از شهروندان خواست به ساعت و زمان و همچنین محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های توقف و تردد توجه کرده و نسبت به تنظیم سفر‌ها و مدیریت تردد خود در زمان‌های اعلامی تصمیم گیری نمایند.

مقالات دیگر:ایمپلنت دندان



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

وزیر کشور با اشاره به ازدحام جمعیت در مرز خسروی، از عدم ظرفیت پذیرش زائر جدید در این مرز خبر داد.

به گزارش تابناک، سردار احمد وحیدی اظهار کرد: تلاش‌های زیادی توسط استاندار کرمانشاه و مسئولین مرزبانی نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌های مربوطه در مرز خسروی برای تسهیل در عبور زائران از مرز انجام شده است.

مقالات بیشتر:دفتر وکالت غرب تهران

وی افزود: حجم زیاد جمعیت و گرمای هوا باعث به وجود آمدن مسائلی شده که مشکلات را دو چندان کرده است.

وزیر کشور تصریح کرد: در حال حاضر در مرز خسروی ظرفیت پذیرش زائر جدید وجود ندارد و ازدحام جمعیت بالاست.

وحیدی خاطرنشان کرد: افرادی که در مرز خسروی حضور دارند قبلاً در پایانه بودند و تلاش می‌شود تا به تدریج از مرز عبور کنند.

منبع: مهر

مقالات دیگر:قیمت آسایشگاه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : blogrostami

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس کشور از دوم مهر بازگشایی می‌شوند و همه دانش‌آموزان در تمام مقاطع به مدرسه می‌روند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: شبکه «شاد» تعطیل نمی‌شود و به عنوان مکمل آموزش و تربیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آموزش در سال تحصیلی جدید، حضوری است، اظهار کرد: مدارس کشور از دوم مهر بازگشایی می‌شوند و همه دانش‌آموزان در تمام مقاطع به مدرسه می‌روند.

مقالات بیشتر:دفتر وکالت پونک

وی در خصوص فعالیت شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد)، گفت: شاد تعطیل نمی‌شود و به عنوان مکمل آموزش و تربیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

نوری تأکید کرد: شبکه شاد در ایام کرونا نقش بسیار پررنگی ایفا کرد و زحمت زیادی برای آن کشیده شده است و قرار نیست فعالیت‌هایش متوقف شود.

مقالات دیگر:بهترین سرای سالمندان تهران



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهريور 1401 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد